درب ضد سرقت

آموزش باز کردن درب ضد سرقت (گام به گام)

آموزش باز کردن درب ضد سرقت

آموزش باز کردن درب ضد سرقت دقیقا برای افرادی است که یکمکی حواسشون پرت میشه و کلید رو در خانه جا میذارن 🙂 با روش هایی که در ادامه گفتیم قصد داریم باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید رو بهتون آموزش بدیم.

درست است که قفل های با امنیت بالا و جنس خوب بر روی درب ضد سرقت نصب شده اند ولی باز هم راهکارهایی برای باز کردن درب ضد سرقت است.

درب های معمولی با دو تا چرخاندن پیچ و مهره درب و یا قرار دادن کارت بر روی مغزی ورودی میتوان آن ها را باز کرد اما برای باز کردن درب ضد سرقت باید روش های درست و زمان بری را انجام داد. روش های مختلف برای باز کردن درب ضد سرقت باتوجه به ویژگی ها و شرایط مختلف درب ها وجود دارد. اگر درب شما با کلید، کارت و یا انگشت باز میشود هرکدام در صورت بروز مشکل و یا جا گذاشتن قطعه باز کننده (کلید و کارت) روش خاص خود را دارد که در ادامه با آن آشنا میشویم.

همان طور که گفته شد درب ضد سرقت شامل چندین حالت میشود که ابتدا روش های باز کردن درب ضد سرقت کلیدی را توضیح داده ایم،

باز کردن درب ضد سرقت با کارت اعتباری

 

باز کردن درب ضد سرقت کلیدی بستگی به این دارد که شما در را قفل کرده اید و کلید را گم کرده اید یا در را بسته اید و کلید را جا گذاشته اید. باز کردن درب ضد سرقت با کارت اعتباری زمانی به کار میرود که شما کلید را جا گذاشته اید و قفل ها باز هستند یه قول معروف در را کوبیده اید و تمام!

در این صورت کافی است با استفاده از یک کارت اعتباری یا یک تکه از عکس رادیولوژی مابین زبانه در قرار دهید و همراه با مهار یا خم کردن زبانه درب آن را هل دهید به این صورت درب ضد سرقت شما باز میشود.

یکی از دلایلی که درب های ضد سرقت قفل های زیادی در جاهای مختلف آن دارند دقیقا به همین دلیل است که درب از قسمت های مختلف محکم شود، قفل‌های چند زبانه‌ای با فرو رفتن عمیق در جدار درب ضد سرقت عملا مانع از نفوذ میشوند پس اگر درب را قفل کرده اید و کلید را بعد از این گم کرده اید کار شما برای باز کردن درب ضد سرقت خود بسیار سخت است.

باز کردن درب ضد سرقت با خارج کردن قفل

خب شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر بتوان بدون کلید قفل درب ضد سرقت را باز کرد پس چطور درب ضد سرقتی میشود؟ طرح و پایه و اساس ساخت درب ضد سرقت از کشورهای اروپایی گرفته شده است، طبق بیشترین آماری که بوده سالانه تعداد خیلی زیادی سرقت انجام میشده که یکی از عوامل اصلی آن باز کردن درب با لگد و شکستن قفل و … بوده است security door درب های امنیتی را از جهت تولید با فولاد و فلز به منظور جلوگیری از شکسته شدن با ضربه و … ساخته اند. در حین همین ساختار بندی استفاده از قفل های محکم و سخت نیز باعث شده تا درب های محکمی ساخته شود.

خب اگر درب را قفل کرده اید و پشت در ماندید برای باز کردن قفل درب ضد سرقت خود پیشنهاد میکنیم حتما به یک کلید ساز مراجعه کنید تا به قفل شما آسیبی نرسد. روش باز کردن قفل درب ضد سرقت به این صورت است که هر قفلی با یک سری ساچمه رمز گذاری می‌شود. اگر این ساچمه‌ها از قفل خارج شود عملا قفل را خراب شده و به راحتی با یک پیچ‌گوشی می‌توان قفل را باز کرد البته ناگفته نماند که بعد از بهم ریختن ساچمه ها قفل دیگه بلااستفاده است و باید تعویض شود.

ساچمه‌های قفل اغلب زیر سوراخ کلید هستند. حدود 4 سانت زیر قفل را با احتیاط سوراخ کنید. با چکش چند ضربه به جای کلید بزنید تا ساچمه‌ها خارج شود سپس پیچگوشتی را داخل قفل محکم کنید و بچرخانید، اگر قفل نچرخید احتمالا ساچمه ها را باز نکرده اید.

برای باز کردن درب ضد سرقت این روش حدود 30 الی 45 دقیقه از با مهارت یک آدم حرفه ای زمان میبرد حال تصور کنید که درب های ضد سرقت چندین قفل دارند که برای بازکردن هر کدام باید چنین زمانی گذاشته شود آن هم مشروط بر اینکه بتوان آن ها را باز کرد چون حتی پیدا کردن ساچمه ها و سوراخ کردن آن ها کار دقیقی است.

در نهایت دقت کنید که کلیدتون رو فراموش نکنین 😀

خب به دو روش مختلف آموزش باز کردن درب ضد سرقت کلیدی را توضیح دادیم در ادامه روش باز کردن درب ضد سرقت کارتی و دیجیتالی اثر انگشت را توضیح دادیم.

باز کردن درب ضد سرقت دیجیتالی

باز کردن درب ضد سرقت دیجیتالی

قفل های دیجیتالی به دو گونه کارتی و اثر انگشت تقسیم میشوند. که معمولا تفاوت بارز این دو مدل در روش باز کردن درب ضد سرقت با کارت و اثر انگشت است.

قفل های دیجیتال کارتی دارای امنیت به شدت بالایی هستند به همین دلیل در مکان هایی که نیاز به امنیت زیادی مثل بانک ها، هتل ها، بیمارستان ها و سازمان های مهم بیشتر به کار میرود. سیستم قفل های دیجیتال کارتی به این صورت است که چند نوع کدگزاری و رمز برای آن تعریف شده است و در بعضی مدل های آن دارای کلید یدک و … است.

اگر چنانچه کارت خود را گم کردید با غیر فعال کردن کارت از طریق صفحه دیجیتال و رمزهایی که از قبل تعیین کرده اید میتوانید درب ضد سرقت کارتی خود را باز کنید، در برخی مدل ها سیستم دیجیتالی درب شما دارای اپلیکیشن خاصی است که بر روی تلفن هوشمند شما نصب میشود و مدیریت آن از تغییر اپلیکیشن صورت میگیرد.

و اگر کد اشتباهی و یا از طرف سارقان سعی بر باز کردن قفل شود به شما اخطار میدهد. به صورت کلی باز کردن این قفل بدون کارت و یا رمزهای از پیش تعیین شده نیاز به یک هکر خیلی حرفه ای دارد. معمولا قفل های دیجیتالی دارای ساختار و هوش مصنوعی خیلی خوبی هستند و اگر چنانچه خود دستگاه خراب شد باید با نمایندگی درب ضد سرقت خود تماس بگیرید برای رفع مشکل فنی از طریق خود آن ها اقدام کنید.

این نوع  قفل دیجیتال قابلیت نصب روی انواع درب ضد سرقت را دارند. نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی ندارد . در این نوع از قفل درب ضد سرقت در ابتدا باید هر تعداد اثر انگشتی که لازم است در حافظه ذخیره شود . باید این را در نظر بگیریم که این نوع قفل اثر انگشتی فقط با اثر انگشت باز میشود و هیچ کلیدی ندارد .

قفل های دیجیتال اثر انگشتی نیز مانند قفل های کارتی دارای امنیت بالا و چینن ویژگی های هستند با این تفاوت که معمولا در قفل های اثر انگشتی هیچ کلید یدکی ندارند و جایی برای آن ها تعبیه نشده است چون امکان گم شدن انگشت نیس:D . تعداد ثبت انگشت ها نامحدود است در این مدل قفل ها فقط در صورت خراب شدن نیاز به مهندس و متخصص آن پیدا میکنید.

توضیحات کاملی درباره قفل ها و نحوه باز کردن آن ها هنگام جا گذاشتن و یا گم کردن شی باز کننده گفتیم در ادامه به سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده شده اند پاسخ دادیم.

سوالات متدوال درباره باز کردن درب ضد سرقت

معمولا وقتی اسم درب ضد سرقت میاید موردی که برای مشتریان و متقاضیان تداعی میشود غیر ممکن بودن باز شدن این درب ها است که توضیحاتی جهت ساختاربندی آن ها دادیم. سوالات زیادی بابت همین تصورات مختلف از درب ضد سرقت به وجود آمده است که شاید سوال شما هم باشد.

آیا قفل های درب ضد سرقت قابل باز شدن هستند؟

یکی از سوالات مهمی است که هنگام خرید درب ضد سرقت بسیار از طرف خریداران پرسیده میشود همین سوال است و جواب صادقانه بله هست. اما میزان زمان باز شدن درب ضد سرقت، سختی کار و در نهایت شاید باز نشدن آن به جنس قفل شما مربوط است. قفل ها ارزان و معمولی چنین وضعیتی برای درب ضد سرقت شما ممکن است پیش بیاورند پس حتما هنگام خرید به نوع قفل خود دقت کنید. معرفی قفل درب ضد سرقت به شما کمک میکند تا انتخاب خوبی داشته باشید.

آیا نصب قفل درب ضد سرقت بر روی درب ها معمولی امنیت را تامین میکند؟

نصب قفل های ضد سرقت بر روی درب های معمولی این امکان را برای شما فراهم میکند تا ورود به خانه شما از طریق قفل سخت شود اما همچنان بدنه درب منزل شما ضعیف است و با ضربه و شکستن میتوان به راحتی آن را باز کرد پس اگر قصد تامین امنیت منزل خود را دارید حتما از درب ضد سرقت استفاده کنید.

چه تعداد قفل بر روی درب ضد سرقت مورد نیاز است؟

باتوجه به توضیحاتی که داده شد تعداد قفل زیاد بر روی درب ضد سرقت باعث میشود تا درب محکم و امکان باز شدن آن سخت باشد ولی معمولا سه تا قفل درون درب به کار میرود.

5/5 - (4 امتیاز)

1 نظر در “آموزش باز کردن درب ضد سرقت (گام به گام)

  1. احسان نظری گفت:

    بسیار عالی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *