درب داخلی, درب ضد سرقت

تعمیر روکش درب چوبی و رویه درب ضد سرقت

تعمیر روکش درب چوبی

براثر گذر زمان و آسیب های طبیعی و انسانی روکش درب ها فرسوده و پوسیده میشوند که این موضوع باعث از بین رفتن زیبایی اولیه درب چوبی شما میشود و نیاز به ترمیم پیدا میکند. باوجود اینکه تعویض یا تعمیر روکش درب چوبی بسیار تخصصی است که باید افراد با تجربه در این زمینه آن را انجام دهند در ادامه مقاله مراحل تعمیر روکش درب چوبی و درب ضد سرقت را در کنار عوامل فرسوده شدن چوب و درب چوبی نوشته ایم.

عوامل خراب شدن روکش درب چوبی

پوسیدگی رویه چوبی درب ضد سرقت:

ترمیم پوسیدگی رویه چوبی درب ضد سرقت

همان طور که در معرفی انواع درب ها گفته شد درب های ضد سرقت به دو نوع فلزی و چوبی تقسیم میشوند که یکی از عوامل مهم و به شدت تاثیرگذار در خراب و پوسیده شدن درب چوبی منازل و ساختمان ها، نم و رطوبت باقی مانده بر روی رویه و روکش درب ضد سرقت است.

درب های چوبی صرفا همیشه ضد سرقت نیستند به همین دلیل در اصل قضیه و نوع پوسیدگی آن‌ها تفاوتی ایجاد نمیشود. باتوجه به بافت روکش های چوبی و خود چوب براثر رطوبت های زیاد و ضربه های محکم فرسوده و خراب میشوند. البته که جنس و مقاومت میزان هر چوبی نسبت به این عوامل متفاوت است اما در نهایت بعد از گذر زمان بیشتری اگر به موارد این چنینی توجه نکنید و مراقبت های لازم را نداشته باشید ممکن است درب شما آسیب ببیند.

پوسیدگی درب های چوبی به این صورت است که با مرطوب بودن متوالی چوب در گذر زمان زیاد قارچ های مخرب بر روی درب شما تولید میشوند. اگر بخواهیم جزئی تر این موضوع را بررسی کنیم سه نوع قارچ مخرب وجود دارند که باعث خراب شدن درب ضد سرقت شما میشوند:

قهوه ای پوسیده: غالباً “پوسیدگی خشک” خوانده می شود زیرا سطح چوب خشک به نظر می رسد ، قارچ های پوسیده قهوه ای سلولز موجود در ساختار چوب را هدف قرار می دهند. با از بین رفتن سلولز ، چوب خرد می شود ، به رنگ قهوه ای عمیق تبدیل می شود و به بیت های کوچک مکعبی می رسد – فرایندی که به عنوان شکستگی مکعب شناخته می شود. پوسیدگی قهوه ای در دمای 65 تا 90 درجه فارنهایت رشد می کند و به محض شروع رشد ، به سرعت گسترش می یابد.

پوسیدگی سفید: اگر چوب سایه ای سفید یا زرد روشن به خود بگیرد و احساس اسفنجی کند ، احتمالاً پوسیدگی سفید است. در حالی که پوسیدگی قهوه ای بر قارچ های پوسیدگی سفید سلولز تأثیر می گذارد ، لیگنین ، یکی دیگر از عناصر ساختار چوب را از بین می برد و سلولز رنگی روشن را پشت سر می گذارد. مانند پوسیدگی قهوه ای ، پوسیدگی سفید در دما بین 65 تا 90 درجه فارنهایت رخ می دهد.
نرم پوسیدگی: قارچ های پوسیده نرم چوب را آهسته تر از قارچ های فاسد قهوه ای و قارچ های پوسیدگی سفید تجزیه می کنند ، اما برای زنده ماندن انواع دیگر ، از 0 تا 110 درجه فارنهایت در دماهای خیلی گرم و خیلی سرد رشد می کنند. قارچ های پوسیده نرم سلولز را تجزیه می کنند و چوب را با ظاهری شبیه لانه زنبوری ترک می کنند و در حالی که معمولاً در درختچه ها و درختان افتاده و معمولاً در خانه ها وجود ندارد ، در صورت مناسب بودن می تواند به خانه حمله کند.

ضرب خوردگی درب ضد سرقت:

تعمیر روکش درب ضد سرقت

یکی دیگر از عوامل خراب شدن درب چوبی ضرب خوردگی و سوراخ شدن به صورت عمدی و سهوی است که باعث ازبین رفتن لایه های چوبی و رنگی درب ضد سرقت و درب چوبی شما میشود. هنگام دزدی، اثاث کشی، جا به‌جایی وسایل، تعویض قفل درب و … احتمال آسیب رسیدن به درب وجود دارد.

برای رفع برطرف کردن خوردگی ها و ضربه های بارز درب ضد سرقت خود باید حتما به افراد متخصص تعمیر درب چوبی و نمایندگی درب ضد سرقت خود مراجعه کنید.

مراحل تعمیر روکش درب چوبی

همان طور که در مقالات گذشته مطرح شد روکش های چوبی انواع مختلفی دارند که هرکدام باتوجه به بافت و جنس خود ویژگی های مختص خودش را دارد. برای آشنایی با انواع روکش درب ضد سرقت میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. باتوجه به اینکه روکش های درب ضد سرقت برندهای مختلفی هستند نوع تعمیر آن ها نیز متفاوت است اما در مجموع همگی با یک اصول ترمیم میشوند که در ویدئو زیر روش ترمیم پوسیدگی و ضربه خوردگی درب چوبی آموزش داده شده است. البته توجه داشته باشید که گاهی ممکن است آسیب و میزان خسارت طوری باشد که هم اط لحاظ زمان و هم هزینه تعویض روکش درب چوبی شما به صرفه تر باشد.

 

تعویض رویه درب ضد سرقت

تعویض روکش درب ضد سرقت

اگر کار به جایی برسد که هیچ صرقه اقتصادی برای ترمیم روکش درب چوبی شما نباشد برای تعمیر و زیباسازی رویه درب خود نیاز به تعویض آن دارید. نمایندگی ها و تولیدکننده های درب ضد سرقت با تنوع رنگی و متریال در روکش های درب ضد سرقت بسیاری که دارند بهترین گزینه برای مراجعه هستند. جنس این روکش ها در حدی عالی است  که حتی سازندگان نیز در بعضی از مواقع قابلیت تشخیص انواع جدید روکش درب ضد سرقت را ندارند. البته در ابتدا باید اشاره بشود که خیلی از انواع روکش درب ضد سرقت از کشور های اروپایی بخصوص کشور همسایه ترکیه وارد می شود.

روش های مراقبت از روکش درب چوبی

با عوامل خراب شدن روکش های درب ضد سرقت و نحوه تعمیر آن آشنا شدید، اما همیشه در هر مسئله ای پیشگیری بهتر از درمان است به همین دلیل راه هایی برای مراقبت بیشتر و مقاوم تر کردن رویه درب ضد سرقت وجود دارد.

استفاده از روکش پودری:

برای مراقبت از درب ضد سرقت و افزایش مقاومت آن در برابر خراش ها و زنگ زدگی معمولا از روکش پودری استفاده میشود این روکش ها بر روی درب ضد سرقت نصب شده و باعث افزایش دوام آن می شوند.

فشار و میزان آب مناسب برای شست و شو:

عدم استفاده از آب با فشار بالا در هنگام تمیز کردن درب، نکته مهمی برای نگهداری و مراقبت از درب ضد سرقت می باشد. زیرا برخورد آب با فشار بالا به درب، ممکن است باعث آسیب جدی به درب و یا سطوح رنگ پودری آن، شود. برای پاک کردن درب ضد سرقت می‌توانید از یک پارچه نرم و مرطوب و مقدار بسیار کمی مایع تمیز کننده استفاده کنید.

رنگ زدن چند لایه روی روکش درب:

اگر در آب و هوای به شدت مرطوبی هستید برای مراقبت از روکش پوبی خود میتوانید با چند لایه رنگ زدن استفاده از مخمرهای رنگی اندکی مقاومت را بیشتر کنید.

نحوه بازسازی، نوسازی و ترمیم درب های چوبی قدیمی

برای بازسازی و یا نوسازی کم هزینه و مثرون به صرفه درب های قدیمی چوبی می توان از تزئینات ارزان قیمت برای این کار استفاده کرد. برای مثال جهت ترمیم درب چوبی قدیمی خانه می تواند با نصب یراق آلات چوبی ارزان قیمت با چسب و میخ، ظاهر جدید و طرح برجسته ای برای درب ساده ایجاد کرد. ممکن است درب های قدیمی خانه شما متناسب با رنگ آمیزی قبلی طرحی و رنگ شده باشند اما شما اخیرا رنگ دیوارهای منزل خود را تغییر داده باشید و نیاز به تغییر رنگ درب ها داشته باشید. در این روش که در ویدئو پایین معرفی می شود، نیاز به تعویض روکش درب نیست و قیمت تعویض روکش درب چوبی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

هزینه تعمیر روکش درب ضد سرقت

همان طور هنگام خرید درب ضد سرقت نوع و جنس روکش درب ضد سرقت یا درب چوبی ساده یک عامل مهم در تغییر و اختلاف قیمت و هزینه محسوب میشود، اگر روکش یا رویه درب شما دچار مشکل شود میزان هزینه به جنس، کارخانه و برند روکش شما بستگی دارد. خیلی از روکش های درب شما به خاطر جنس رویه و نوع چوب آن ها هنگام تعمیر یا تعویض ممکن هزینه زیادی ببرد.

استفاده از روکش های وارداتی اروپایی و کانادایی و آمریکایی باعث می شود که هزینه ی نهایی در ضد سرقت بیشتر از معمول تمام شود ولی در کنار این عمر زیبایی خاصی را برای در ضد سرقت شما به همراه دارد. البته که فراموش نکنید هنگام خرید درب ضد سرقت روکش های درجه یک دارای ضمانت های چندین ساله از لحاظ ضد ضربه و ضد خش هستند که خب طبیعی است بعد از گذر زمان هر جنس درجه یکی میزانی از کیفیت اعلا خود را از دست بدهد و مقاومت اولیه را نداشته باشد. اما باز هم با هر رطوبت ساده و ضربه ای درب شما دچار مشکلات این چنین نمیشود.

ایمان ویندور، نمایندگی درب ضد سرقت با ارائه درب های ترک با ضمانت 7 ساله روکش های درب تضمین بزرگی برای درب های خود ایجاد کرده است، برای خرید اینترنتی درب ضد سرقت به فروشگاه ما مراجعه کنید و با ما در تماس باشید.

 

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “تعمیر روکش درب چوبی و رویه درب ضد سرقت

  1. iman گفت:

    بسیار عالی و کار آمد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ممنون از نظر خوبتون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. هزینه اش چجور محاسبه میشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. سلام
      همان طور هنگام خرید درب ضد سرقت نوع و جنس روکش درب ضد سرقت یا درب چوبی ساده یک عامل مهم در تغییر و اختلاف قیمت و هزینه محسوب میشود، اگر روکش یا رویه درب شما دچار مشکل شود میزان هزینه به جنس، کارخانه و برند روکش شما بستگی دارد. خیلی از روکش های درب شما به خاطر جنس رویه و نوع چوب آن ها هنگام تعمیر یا تعویض ممکن هزینه زیادی ببرد و نصابی که براتون باید تعمیر کنه یا تعویض بشه

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *