درب ضد سرقت

علت گرانی درب ضد سرقت چیست؟

علت گرانی درب ضد سرقت

در این مقاله قصد داریم علت گرانی درب ضد سرقت و انواع دلایل متفاوت بودن قیمت های درب ضد سرقت را بررسی کنیم.

وقتی برای خرید درب ضد سرقت و یا هر وسیله دیگری به دنبال شرایط و انواع آن در بازار باشیم اطلاعات درست و غلط زیادی بدست می آوریم. این یک امر بدیهی است که درب ضد سرقت گران تر از درب های معمولی است و حتی بین خود درب های ضد سرقت وابسته به شرایط آن ها، قیمت ها نیز متفاوت هستند.

درب ضد سرقت در بازار و بورس در مدل ها و طراح های مختلفی وجود دارد پس طبیعی است که اطلاعات و قیمت های مختلفی بدست آورده باشید. ادامه مقاله را با ما همراهی کنید تا بتوانید میان تمام اطلاعاتی که فروشندگان و نمایندگی درب ضد سرقت به شما میگویند درست و غلط را تشخیص دهید و با مناسب ترین قیمت کالا مد نظر خود را خرید کنید. همیشه این را درنظر داشته باشید هیچ ارزانی ای بی حکمت نیست و هیچ گرانی ای دلیل بر خوب بودن نیست.

برای راهنمایی کامل میتوانید با مشاورین فروش نمایندگی ایمان ویندور در تماس باشید

عوامل مهم علت گرانی درب ضد سرقت

همان طور که عنوان شد درب های ضد سرقت بین خود، قیمت های متفاوتی دارند که دلیل این تفاوتِ قیمت و علت گرانی درب ضد سرقت میان بقیه درب ها به اجزا مختلفی که در آن به کار رفته وابسته است. در ادامه اجزای مهمی که باعث گرانتر شدن درب ضد سرقت شده اند را آورده ایم.

جنس درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

وقتی حرف از جنس درب ضد سرقت میشود دو تا ذهنیت به وجود می‌آید.

اولین ذهنیتی که از کلمه «جنس درب ضد سرقت» به وجود می‌آید مربوط به این است که این محصول کجایی است.؟ یعنی به کدام کشور تعلق دارد. در بازار ایران درب های ضد سرقت به سه کشور ایران، چین و ترک تقسیم بندی میشوند، در مقاله های مربوطه توضیحات کاملی درباره تفاوت درب ضد سرقت ترک و ایرانی و … داده ایم. به طور خلاصه میتوان گفت قیمت درب ضد سرقت ترک از ایرانی و چینی به دلایل استحام بیشتر گرانتر است.

دومین ذهنیتی که از کلمه «جنس درب ضد سرقت» ایجاد میشود مربوط به جنس خود درب است که معمولا از دید ظاهری به دو دسته فلزی و چوبی تقسیم شده اند. شاید اگر از شما سوال شود که به نظرتون کدوم یک از این درب ها محکم تر است احتمالا از روی ظاهر بگویید درب های ضد سرقت فلزی جنس محکم تر و ایمن تری دارند در صورتیکه جواب به طور یقین وجو ندارد. یعنی باید دو تا کالا با مشخصات معلوم با هم مقایسه شوند چون تمامی درب های ضد سرقت از بدنه محکم تشکیل شده اند و آن هایی که به ظاهر چوبی هستند روکش چوبی دارند و بدنه آن ها ممکن است از فلز باشد.

خب با دو تعریف جنس درب ضد سرقت (درب امنیتی) آشنا شدید و طبق توضیحات داده شده علت گرانی درب ضد سرقت در مدل های مختلف وابسته به جنس آن است.

قفل درب ضد سرقت

قفل دیجیتالی درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی دیگر از عواملی است که باعث میشود تا قیمت های مختلفی برای انواع درب ضد سرقت گذاشته شود. توضیحات کاملی برای انواع قفل ها و تفاوت های آن ها در مقاله مربوطه خودش داده شده است که میتوانید برا اطلاعات دقیق تر مقاله انواع قفل درب ضد سرقت را مطالعه کنید.

اما به طور خلاصه میتوان اینگونه از اهمیت قفل درب ضد سرقت گفت که در بسیاری از مواقع که یک دزدی اتفاق می افتد با بررسی های نه چندان زیاد متوجه خواهید شد که سارق تنها با لگد زدن به درب توانسته است آن را باز کنند! نه تنها این موضوع بلکه با یک پیچ گوشتی یا سنجاق ساده توانسته اند به طور کل قفل درب را بچرخانند و درب را باز کنند.

قفل درب ضد سرقت جزئی است که باید بیشتر از سایر اجزا به آن توجه کرد البته این جز تاثیر بسیاری در تعیین قیمت درب های ضد سرقت شما خواهد داشت.  انتخاب قفل درب مناسب اولین و شاید اساسی ترین راه برای امن کردن یک درب باشد. به عنوان مثال قفل درب ضدسرقت سه گانه که از سه جهت قفل می شود بی شک امنیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

ابعاد چارچوب درب ضد سرقت

از طرف تولیدی و نمایندگی درب ضد سرقت، درب ها در ابعاد و چارچوب خاصی با سایز تعریف شده ای ساخته میشوند. معماران و طراحان ساختمان ها نیز اندازه های چارچوب ها را طبق استاندارهای تعیین شده برای درب های لابی، ورودی ساختمان و … طراحی میکنند.

حال اگر چنانجه به هر دلیلی اندازه چارچوب شما خارج از این استاندارد بود مطمئنا اندازه درخواستی شما روی قیمت آن تاثیر میگذارد چون باتوجه به آن، باید قالب بریده شود و به طبع اگر سایز مد نظر شما بزرگتر باشد مواد اولیه بیشتری برای ساخت درب ضد سرقت شما استفاده میشود که باعث افزایش قیمت میشود.

این عامل یکی دیگر از دلایل گرانی درب ضد سرقت است که واحد مشخصی ندارد و کاملا بستگی به شرایط دارد.

ویژگی های خاص درب ضد سرقت

باتوجه به تعاریف مختلفی که از درب ضد سرقت شده است میدانید که درب های ضد سرقت با هدف تامین امنیت در برابر خطرهای انسانی و طبیعی برای ساختمان های شما ساخته شده است. درب های ضد سرقت در مدل های مختلفی ساخته میشوند ولی معمولا اکثرا دارای کاربرد و شرایط یکسانی هستند. تفاوت های بارز آن ها به نوع رویه، ابعاد و … برمیگردد.

اما در بعضی از درب های ضد سرقت ویژگی های خاصی راه اندازی شده است مانند دستگاه اثر انگشت، دستگاه ورود کارتی، خاصیت ضد حریق در دمای بالا و …. که طبیعی است هریک از این ویژگی ها مبلغ قابل توجهی را به قیمت درب ضد سرقت شما اضافه کند.

پس اگر درب مدنظر شما از ویژگی خاصی برخوردار بود بدانید که علت گرانی درب ضد سرقت مد نظر شما به همین دلایل و ویژگی های خاص  است.

خلاصه ای از دلایل گرانی قیمت درب ضد سرقت:

•    قفل و یراق آلات ( مدل و برند قفل – ضد برش و ضد اسید بودن آن – جنس و کیفیت دستگیره ، چشمی ، کلون و دستگیره )
•    قطر ورق فریم چارچوب ( قطر چارچوب 12 ، 14، 16 و 18 سانتیمتر است و می تواند ثابت یا کشویی باشد)
•    ضخامت ورق فریم چارچوب (ضخامت ورق استفاده شده در چارچوب می تواند 1 ، 1.25 ، 1.5 و 2 میلیمتر باشد)
•    قطر ورق MDF روکش
•    طرح CNC ساده و یا روکش برجسته MDF
•    قطر و تعداد ورق تقویتی داخلی (گاهی در درب های اکونومی این ورق تنها بخشی از درب را می پوشاند)
•    نوع شاسی و شکل ساخت آن ( شاسی می تواند ساده ، سه ، چهار و یا پنج محفظه باشد و یا بصورت لانه زنبوری ساخته شود . قطر و ضخامت قوطی و نحوه ساخت شاسی نیز در قیمت درب موثر است)
•    زبانه های ایمنی ولولا

آیا لازم است برای درب منزل خود هزینه زیادی کنیم؟

با علت گرانی درب ضد سرقت و عوامل وابسته به قیمت های مختلف درب ها آشنا شدید. حال سوال پیش میاید که آیا واقعا لازم است این مقدار هزینه اضافی برای خرید فقط یک درب انجام داد یا خیر؟

اگر با فواید و مشخصات یک درب ضد سرقت آشنا شوید مطمئنا به این یقین خواهید رسید که خرید درب ضد سرقت جز ملزومات اصلی یک ساختمان و خانه است. امنیتی و خاطر جمعی ای که برای منزل شما به ارمغان می‌آورد در مقابل هزینه ای که پرداخت میکنید تقریبا ناچیز است.

پس تردیدی برای خرید درب ضد سرقت با قیمت نسبتا بیشتر از درب های معمولی نداشته باشید. برای خرید درب ضد سرقت میتوانید با ما در تماس باشید.

سوالات متدوال درباره قیمت درب ضد سرقت:

قیمت درب ضد سرقت به چه عواملی مربوط است؟

درب ضد سرقت ویژگی ها و شرایط مختلفی دارد که باعث میشود درب ها از یکدیگر متمایز شوند اما به طور کلی تفاوت قیمت اصلی درب وابسته به جنس، نوع قفل، نوع رویه و سفارشی سازی سخصی است که به طور کامل به آن پرداخته شد.

دلایل اختلاف قیمت درب ضد سرقت با درب معمولی چیست؟

استفاده از لایه های مختلف فلزی و بتنی برای مقاومت درب دربرابر ضربه و استفاده از لولاها و قفل های درجه یک با تعداد زیاد باعق اختلاف قیمت زیاد بین درب های معمولی و ضد سرقت شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *