درب ضد سرقت

قفل شب بند چیست ؟ معرفی انواع قفل های شب بند

قفل شب بند چیست ؟

امنیت ساختمان ها و آپارتمان ها همیشه یکی از مسائل برای افراد بوده است. یک راه حل افزایش امنیت، استفاده از قفل شب بند است. گاهی حتی با وجود استفاده از درب های ضد سرقت پیشرفته هم ممکن است به قفل شب بند نیاز شود چون سیستم قفل آن به کلی با قفل های داخلی درب فرق می کند.

تمام قفل های داخلی درب ضد سرقت به گونه ای به هم متصل هستند و اگر بتوان روشی برای باز کردن آن پیدا کرد، به احتمال زیاد، درب به راحتی باز خواهد شد. پس می توان گفت که قفل های شب بند فقط مناسب درب های معمولی نیستند و می توان برای امنیت بیشتر، از آنها برای درب های ضد سرقت نیز استفاده کرد.

قفل شب بند چیست ؟

قفل شب بند چیست ؟

از قفل های شب بند که به انگلیسی door jammer نیز گفته می شود، یکی از انواع یراق آلات درب ضد سرقت است که برای افزایش امنیت درب های معمولی و حتی درب ضد سرقت استفاده می شود. این قفل ها معمولا به شکل مکانیکی و ساده اما بسیار مستحکم و مطمئن ساخته می شوند. این گونه طراحی قفل شب بندی باعث می شود تا هم نحوه استفاده از آن راحت باشد، هم اینکه نصب قفل شب بند به راحتی انجام شود.

انواع قفل شب بند درب ضد سرقت آپارتمان

قفل های شب بند در انواع مختلفی تولید می شوند که عمده آنها مکانیکی هستند. در گذشته این قفل ها به صورت شب بند مغزی دار در بیشتر درب های منازل استفاده می شد که حتما انواع آنها را دیده اید. اخیرا نیز قفل های دیجیتالی در حال محبوب تر شدن هستند که می توان در هتل ها و خانه های لوکس تر آنها را مشاهده کرد.

قفل شب بند ساده

قفل شب بند ساده

قفل شب بند ساده معمولا به صورت زنجیر دار یا اهرم دار ساخته می شود که اگر از متریال و طراحی خوبی برای آن استفاده شده باشد، می تواند بسیار مستحکم عمل کند. قفل شب بند ساده به دلیل اینکه از چارچوب کناری یا از کف برای اهرم کردن فشار وارده به درب استفاده می کند، بسیار مطمئن است. نصب این نوع از شب بندها بسیار راحت و سریع بوده و دردسرهای نصب قفل های بزرگ و حجیم و پیچیده را ندارد.

قفل شب بند دیجیتال

قفل شب بند دیجیتال

قفل شب بند دیجیتال که گاهی با نام قفل دیجیتال بدون دستگیره هم شناخته می شود، یک قفل بسیار امن است. این قفل ها برای برقراری امنیت درب ها از چند روش مختلف به صورت جداگانه یا با هم استفاده می کنند. انواع قفل های دیجیتال شب بند با روش هایی چون کارت، رمز، اثر انگشت، اسکنر چشم یا تمام این روش ها به صورت ترکیبی کار می کنند. یکی دیگر از مزیت های این قفل های شب بند، زیبایی آنهاست. این قفل ها با طراحی های ظریف و چشم نواز، هم به امنیت درب شما اضافه می کنند هم به زیبایی آن. قیمت قفل شب بند دیجیتال در حال حاضر بسیار بالاست و قیمت برخی از آنها در برندهای معتبری چون سامسونگ، گاهی بیشتر از 10 میلیون تومان است.

قفل شب بند مغزی دار

مغزی قفل شب بند

اگر منزل شما قدیمی ساز است، به احتمال زیاد دارای قفل شب بند مغزی دار است. مغزی قفل شب بند کمک می کند تا یک قفل و زبانه دیگر هم به درب اضافه شود و امنیت آن را افزایش دهد. در حال حاضر دیگر خیلی از این نوع قفل ها در ساختمان ها استفاده نمی شود. یک دلیل آن این است که عملکرد این قفل مشابه قفل اصلی درب است و تفاوت چندانی با آن ندارد. همچنین از طرفی با وجود درب های ضد سرقت، دیگر وجود آن دلیلی ندارد. از طرفی باز کردن همزمان این قفل و قفل اصلی دشوار است و امنیت آنها هم خیلی بالا نیست.

قفل شب بند زنجیری

قفل شب بند زنجیری

این نوع از قفل های شب بدن هم قدیمی و بسیار متداول هستند. حتما نمونه هایی از این قفل ها را نیز دیده اید که روش کار و استفاده از آنها به این صورت است که یک زنجیر متصل به درب به داخل یک نوار فلزی قرار می گیرد و اجازه باز شدن درب به میران چند سانتی متر را می دهد. یکی از معایب این درب ها این است که فشار وارده به درب را فقط به همان قطعه فلزی کنار درب وارد می کند و ممکن است با یک ضربه ناگهانی به درب بشکند.

قفل شب بند درب چوبی

این نوع قفل شب بند مناسب نصب بر روی درب های چوبی است زیرا با پیچ های کوچک و کم ارتفاع بر روی بدنه درب نصب می شوند. این مدل قفل ها معمولا به شکل ساده یا مغزی دار هستند که به راحتی بر روی درب های چوبی قابل نصب هستند و مقاومت نسبتا خوبی دارند به شرطی که به خوبی و محکم به درب متصل شده باشند.

قیمت خرید قفل شب بند

این قفل ها به دلیل طراحی و ساختار ساده، عموما دارای قیمت خیلی بالایی نیستند. قیمت قفل شب بند وابسته به متریال استفاده شده در آن و میزان سادگی یا پیچیدگی آن دارد. قیمت قفل شب بند ساده و زنجیری در بازار ایران از محدوده قیمتی 40 هزار تومان شروع و تا قیمت های بالاتر قابل تهیه هستند. همچنین قفل شب بند مغزی دار نیز که کمتر در بازار موجود است با قیمت هایی در حد چند صد هزار تومان در بازار یافت می شوند.

10 قفل شب بند درب برتر سال 2021

شما می توانید برای مشاهده انواع درب های ضد سرقت دارای تجهیزات امنتی از جمله قفل شب بند به صفحه درب ضد سرقت به سایت نمایندگی درب ضد سرقت ایمان ویندور مراجعه کنید. برای این کار کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید. برای هماهنگی های بیشتر نیز می توانید با شماره های نمایندگی فروش که در زیر مشاهده می کنید، تماس حاصل نمایید.

درب ضدسرقت

همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت های درب ضد سرقت و آخرین ایده ها در این مورد، ایمان ویندور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

شماره موبایل ایمان ویندور

شماره ثابت ایمان ویندور

imanwindoor-instagram

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “قفل شب بند چیست ؟ معرفی انواع قفل های شب بند

  1. بسیار عالی و مفید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ممنون از توجهتون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *