درب ضد سرقت

چگونه درب خانه را عایق بندی کنیم؟

عایق بندی درب خانه

عایق نبودن درب خانه یکی از دغدغه هایی است که ممکن است برای همه پیش بیاید، مزاحمت های صوتی، گرما و سرما اذیت کننده باعث شده تا درب خانه را عایق بندی کنند. آرامش و نبود سرو صدای مزاحم جز مواردی است که هر کسی در خانه و محل استراحت و کار خود به آن نیاز دارد. عایق بندی درب خانه جز مواردی است که هم میتواند پر هزینه و هم کم هزینه باشد بستگی به نوع انتخاب شما برای عایق بندی دارد.

برای عایق بندی محیط از صداهای مزاحم دیوارها، پنجره ها و مهم تر از همه درب خانه باید عایق شده باشند. یکی از راهکارهایی که معمولا اکثرا برای عایق بندی خانه از صدا به آن روی می آورند استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک است که انتخاب درست و به  جایی است اما کافی نیست چراکه یکی از مهم ترین قسمت هایی که باعث ورود صدا به محیط شما میشود درب ورودی است که باید حتما برای ضد عایق کردن آن نیز راهکارهای درستی پیاده شود. تاثیر این قضیه چنان با اهمیت است که داشتن یک محیط ساکت و آروم بدون درب ضد عایق صدا تقریبا غیر ممکن است.

اگر بخواهیم خیلی واضح تر بگوییم همان طور که سرویس بهداشتی نیاز به درب ضد آب دارد خانه و اتاق خواب نیز نیاز به درب ضد عایق صدا دارند. با اهمیت میزان عایق بندی درب خانه برای داشتن محیطی آروم و بدون سرو صدا آشنا شدید در ادامه راهکارهای متفاوتی از لحاظ هزینه و میزان درجه عایق بندی عنوان کرده ایم که با مطالعه دقیق و استفاده از هرکدام میتوانید منزل و محیط خانه خود را عایق بندی کنید.

روش تبدیل درب معمولی به درب عایق شده

ابتدا باید بررسی کنید محلی که برای عایق بندی صدا برایش برنامه ریخته اید در نهایت چه محیطی قرار است بشود یا در حال حاضر چه محیطی را میخواهید عایق بندی کنید.

معمولا درب ورودی آپارتمان منازل مسکونی، درب سالن کنفرانس، درب اتاق مدیریتی، اتاق استدیو و صدا، درب سرویس بهداشتی و … نیاز به عایق بندی دارند، جدا از استدیو ضبط صدا که اتاق کار تخصصی است راه حل های زیر مشترک برای تمامی این محیط ها هستند با توجه به هزینه و محیط مد نظر خودتون میتونین برای عایق بندی درب خانه و یا مکان هدفتون هرکدوم رو اجرایی کنید.

ضد صدا کردن درب ها به شیوه درب چرم ضد صدا

عایق صوتی با درب چرم ضد صدا

یک از راه های عایق کردن درب ها، استفاده از چرم و لمسه کاری بر روی آن است. در این روش، سوراخ و یا حفره ای که صدا از آن عبور کند باقی نمی ماند. روال کار به این صورت است که با لمسه کاری و لمسه دوزی بر روی بدنه درب، علاوه بر جلوگیری از انتقال هر گونه صدا، می توان در مصرف انرژی نیز صرفه جویی قابل توجهی کرد. برای ضد صدا کردن درب به این روش، از چرم درجه یک و با کیفیت برای روکش درب و همچنین مرغوب ترین عایق ها برای ایزوله کردن درب در زیر آن استفاده می شود. در انتها برای محکم کردن چرم و عایق در سر جای خود، از انواع مختلف گل میخ ها برای لمسه درب استفاده می شود.

بستن درز و شکاف های موجود کنار درب

عایق بندی خانه

یکی از اقدامات مهمی که تاصیر به شدتی در عایق بندی در خانه شما دارد پوشاندن درز و شکاف های موجود در لابه لای درب هاست، هرشکاف و درزی که میان درب و دیوار و … باشد باعث ورود صدا به داخل محیط شما میشود. با خرید درزگیر و جای گذاری آن میان شکاف های موجود عایق خوب و موثری را برای صداهای مزاحم ایجاد خواهید کرد.

مزیت این درزگیرهای این است که هم هزینه معقول و مناسبی دارند و هم قابل جا به جایی هستند در صورتیکه احساس کردید نیاز به درزگیر ندارید و … میتوانید به راحتی آن ها را جدا کنید.

برای اینکه جواب درست و موثری را از درزگیر ها بگیرید باید به دقت بررسی کنید و شکاف و درزی باقی تگذارید برای این کار نورهای داخل خانه را با پرده و خاموش کردن چراغ ها از بین ببرید و  در را ببندید و محیط بیرون درب را روشن نگه دارید از هر قسمتی که نور وارد خانه شود درز و شکافی است برای ورود صدا که باید حتما توسط درزگیر ها عایق بندی شود.

غیر از درزگیر یک متریال خوب دیگری که برای بستن شکاف های در کاربردی است، چسب چوب است. برای این کار، شما باید از چسب تفنگی استفاده کنید تا بتوانید به شکاف‌های ریز دسترسی داشته باشید، سعی کنید با استفاده از این نوع چسب پاش سوراخ‌ها و شکاف‌های کنار قاب در را پر کنید. یادتان باشد تا زمانی که چسب خشک نشده است، درب را نبندید.

استفاده از فرش برای عایق بندی خانه

بافت هایی که درون فرش وجود دارد توانایی این را دارند که امواج صوتی را به خود جذب کنند به همین دلیل اگر پشت درب اتاق مد نظر خود یا جلوی درب ورودی فرش یا قالیچه ای (هرچه با الیاف بیشتر، بهتر) پهن کنید عایق خوبی برای صدا در اطراف خود ایجاد کرده اید که کاملا بدون هزینه است و میتوانید به راحتی بخشی از صداهای اضافی موجود را با این کار عایق بندی کنید.

استفاده از رنگ های جاذب برای عایق بندی خانه

عایق بندی خانه

عایق بندی صدا صرفا به این معنی نیست که صدایی از بیرون به داخل وارد نشود بلکه خروج صدا نیز جز عواملی است که اهمیت عایق بندی درب خانه را چند برابر میکند. استفاده از رنگ های جاذب بیشتر در این امر کمک میکند که صدا از محیط شما به بیرون نرود. رنگ های جاذب را معمولا ابزارفروشی ها و حتی رنگ فروش ها دارند خاصیتی که در تولید این رنگ ها به کار رفته است باعث میشود که تا 30 درصد مزاحمت صدا از بیرون به داخل محیط شما کم شود. رنگ های جاذب در رنگ های پرکاربردی که برای در و دیوار استفاده میشود تولید شده است، پس جای هیچ نگرانی ای نیست که شاید رنگ جاذب با رنگ مد نظر برای دیوار شما هم خوانی نداشته باشد.

نوع استفاده و دستور عمل رنگ جاذب معمولا به همراه کاتالوگ بر روی جعبه آن درج شده تا با روش های اصولی و گفته شده توسط کارخانه بتوانید بهترین استفاده را ببرید. این روش نسبت به سایر روش های گفته شده اندکی پرهزینه تر است چون نیاز به خرید رنگ جاذب دارید.

عایق بندی خانه با ورق وینیل

ورق های وینیل از فشردن و کامپرس کردن متریال خاصی بدست می آید که با خرید و چسباندن این ورق ها به پشت درب ورودی یا درب مد نظر خود یک درب ضد صدا با کیفیت خوب برای خودتان بسازید. اگر میخواهید نتیجه کار به 100 درصد برسد از چند لایه ورق استفاده کنید.

عایق بندی درب توسط پنل

عایق بندی خانه

پنل های مختلفی برای عایق بندی صداها وجود دارد پنل فوم یکی از این عایق بندی هاست، استفاده از یک ورق فوم با ضخامت 3 تا 4 اینچ عایق خوبی برای صدا بر روی درب معمولی یا ورودی آپارتمان محسوب میشود، این فوم‌ها مقاومت هوا را افزایش داده و از این طریق باعث کاهش امواج صوتی می‌شوند هزینه این فوم ها نسبتا معقول است و برای نصب آن ها مهارت اندکی برای نصب لازم است.

پنل‌های آکوستیک نیز دقیقاً مانند پنل‌های فومی هستند و نصب آن‌ها نیز تفاوتی ندارد. با این حال، این پنل‌ها عملکرد به مراتب بهتری را برای جذب صدا از خود نشان می‌دهند. ظاهر این پنل‌ها نیز شکیل‌تر است و نمای بهتری به پشت درب ضد صدای شما می‌دهند.

استفاده از پرده برای عایق بندی خانه

پزده های ضد صدایی در بازار موجود هستند که با نصب آن ها پشت پنجره یا درب خانه میتوانید تا حد خوبی جلو ورود و یا خروج  صدا را بگیرید و عایق خوبی برای درب خانه شوید، یک مشکلی که این پرده ها دارند سنگینی بیش از حد آن هاست که برای نصب نیاز به چارچوب محکمی دارید.

اگر فضای مورد نظر از لحاظ دکوراسیون و زیبایی برای شما اهمیت زیادی ندارد میتوانید از پتوهای آکوستیک استفاده کنید این پتو ها مانند پرده های ضد صدا با نصب پشت پنجره و در برای عایق بندی صدا به شدت موثرند.

خرید درب ضد سرقت برای عایق بندی خانه

خب با انواع روش ها برای عایق بندی خانه آشنا شدید اما اگر دقت کرده باشید هر یک ممکن است مشکلاتی داشته باشند مثلا نصب بعضی موارد سختی خاص خودش را داشت، روش های راحت تر عایق مطمئنی برای ورود و خروج صدا نبودند و … یک روش مطمئن که هم عایق خوبی برای صدا، سرما و گرما است و از طرفی دردسرهای خاص خودش را ندارد خرید و نصب درب ضد سرقت است.

با خرید یک درب ضد سرقت مطمئن و خوب میتوانید به راحتی عایق بندی درب خانه خود را تضمین کنید. شاید اندکی هزینه بیشتری نسبت به موارد دیگر داشته باشد اما از نظر کیفیتی راه حل بسیار مناسبی است.

درب های ضد سرقت به خاطر وجود چند لایه متفاوت در ساختار داخلی آن ها عایق خوبی برای صدا و دماهای متفاوت هستند.

اگر برای عایق بندی درب خانه خود نیاز به مشورت برای خرید درب ضد سرقت داشتید و یا نیاز به آشنایی با نمایندگی خاصی میتوانید با ایمان ویندور در تماس باشید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *