ایمنی

چگونه منزل خود را در برابر دزدی ایمن کنیم؟

چگونه منزل خود را در برابر دزدی ایمن کنیم؟

راه های مختلفی برای ایمن سازی منزل وجود دارد که در ادامه همه آن ها را عنوان کرده ایم چراکه در حال حاضر ایمن سازی منازل و ساختمان ها جز الویت های ساختمان سازی قرارگرفته است. اگر ساختمان و منزل شما قدیمی است و امکانات ایمنی خوبی ندارد باتوجه به آمار دزدی و افزایش وضعیت فقر در جامعه به شدت توصیه میشود که منزلتون رو در برابر دزدی ایمن کنید.

قبل از اینکه نکات ایمنی را عنوان کنیم شرایطی که باعث شده تا منازل مختلف مورد سرقت قرار بگیرند را نوشته ایم.

دلایل سرقت از خانه هایی که قبلا از آن ها دزدی شده است.

موارد خاصی مانند موقعیت جغرافیایی باعث سرقت میشود که این امر غیرقابل تغییر است. احتمال دزدی در مناطقی که سرقت از آن ها راحت است نسبت به بقیه خانه ها 4 برابر بیشتر است. سرقت مجدد از منازلی که مورد دستبرد قرار گرفته اند بعد از یکی دو ماه مجدد صورت میگیرد که دلایل مختلفی دارد.

  • دلیل اول اینکه در مرحله اول دزدی سارقان با محیط خانه و شرایط آشنا شده اند و راه برایشان راحت تر شده است.
  • دلیل دوم اینکه ممکن است مجددا منزلی مورد سرقت قرار بگیرد نشانه هایی از وجود اشیا با ارزش در خانه مورد نظر باشد.
  • حتی ممکن است سارقان به بقیه برای راحتی دزدی از منزل مورد نظر بگویند که این مورد باعث دزدی مجدد میشود.

جدا از موقعیت جغرافیایی دلایل دیگری باعث دزدی از منازل میشود، جضور کمتر در منزل، آمار سفر و تایم نبود شما، عدم برقراری ارتباط با همسایه ها، عدم وجود نور کافی در محیط خانه، عدم توجه به نکات ایمنی و … از جمله دلایلی هستند که یک خانه بتواند به راحتی مورد سرقت قرار بگیرد.

سارقان با روش های معروف و مختلفی با توجه به شرایط هر خانه از آن دزدی میکنند. روش های مختلفی وجود دارد که با آشنایی هر یک از آن ها میتوانید مانع از ورود دزد به خانه خود شوید.

چند روشی که در مورد خانه های آپارتمانی به شدت پیاده سازی شده است روش توپ زنی است که به دیلم و وسایل مورد نیاز قفلی درب را از جا در می آورند که برای حل این مسئله از درب ضد سرقت ضد دیلم میتوانید استفاده کنید.

روش بعدی که به شدت به خود شما وابسته است روش کاغذ سفید است که با اطلاع از آمار ورود و خروج شما و تایم های منظمی که در خانه نیستید منزل شما مورد سرقت قرار میگیرد.

با عواملی که باعث میشود تا منزل شما مورد سرقت قرار بگیرد آشنا شدید اما همان طور که هر دردی درمانی دارد تمامی این عوامل نیز با روش های مختلف قابل حل هستند. در ادامه نکاتی که باعث میشود تا امنیت خانه بالا برود را آورده ایم تا تمامی این مشکلات و راه های نفوذ را برطرف کنید.

چگونه امنیت خانه را افزایش دهیم؟

چگونه منزل خود را در برابر دزدی ایمن کنیم؟

راه های زیادی است که میتوان با رعایت آن موارد ایمنی خانه را افزایش داد در ادامه نکات مهم و مطرح این مورد را عنوان کرده ایم.

افزایش ایمنی درب ورودی

اولین جایی که راه عبور به خانه است درب های ورودی است که باید به شدت ایمن شوند برای ایمن سازی درب های ورودی حتما از سالم بودن قفل ها مطمئن شوید اما باتوجه به روش توپی که توضیح داده شد سالم بودن قفل ها به تنهایی کافی نیست اگر برایتان مقدور است به شدت توصیه شده حتما از درب ضد سرقت استفاده کنید.

طبق گزارش هایی که از خود سارقان گرفته شده منازلی که درب ضد سرقت داشته باشند امکان ورود به آن ها به شدت کم است. اگر شرایط خرید درب ضد سرقت را ندارید میتوانید با اضافه کردن چند قفل به به درب خود ایمنی درب ورودی خود را افزایش دهید. درست است که شرایط قفل کردن سخت میشود اما ارزشش را دارد تا ایمنی منزل شما تامین شود.

نگهداری درست از کلید منزل برای حفط ایمنی خانه

خیلی زمان ها پیش آمده که برای ورود بقیه اعضا خانواده کلید را جایی بیرون از خانه قایم کنید خصوصا زیر گلدان و یا درون جاکفشی که این یک اشتباه بزرگ است، برای جلوگیری از سرقت سعی کنید در صورت امکان از قفل های هوشمند استفاده کنید و یا کلید را خارج از خانه پنهان نکنید. نکته دیگری که درباره کلید خانه باید رعایت کنید مربوط به گم کردن کلید است اگر چنانچه کلید خود را گم کردید حتما در تعویض قفل منزل خود تردید نکنید.

نورپردازی خوب برای حفظ امنیت منزل

دقت کنید که خانه خود را به صورت اصولی نور پردازی کنید محیط اطراف پارکینگ، محیط اطراف پنجره هایی که امکان ورود دزد از آن ها زیاد است و … را حتما با نور پردازی های درست و کامل در طی شب و تاریکی روشن نگه دارید.

نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید منزل خود را ایمن کنید نصب دزدگیر است اگر امکانش را دارید سیستم هوشمند صوتی و یا تصویری بر روی خانه خود نصب کنید خصوصا اگر اشیا با ارزشی در خانه دارید و یا کودک شما در خانه است. سیستم های هوشمند هزینه های خیلی خاصی ندارند و اگر منزل و یا ساختمان محیط کار مال شما نیست میتوانید سیستم های قابل جابه جایی تهیه کنید و هر بار که جابه جا شدید روی منزل یا واحد جدید خود نصب کنید.

از دوربین مدار بسته در اطراف محیط خانه استفاده کنید تا در صورت عبورهای مشکوک و یا ورود غیر مجاز به ساختمان از آن ها استفاده کنید. اگر در آپارتمان زندگی میکنید میتوانید به صورت شریکی با همسایگان خود دروبین برای ساختمان خود تهیه کنید.

ایمن کردن پارکینگ

پارکینگ‌ها احتیاج به امنیت بالایی دارند چراکه مرکز توجه سارقین است و به شدت باید ایمنی آن حفط شود پس موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا حد امکان از درب های ضد سرقت و برقی استفاده کنید تا بازکردن آن تقریبا غیر ممکن شود.
  • دید پارکینگ را محدود کنید تا دزدها نتوانند بفهمند که اتومبیل شما در منزل است یا خیر.
  • حتی اگر اتومبیلتان در پارکینگ نیست، در آن را حتماً قفل کنید.
  • روی در منزل‌تان چشمی نصب کنید تا با شنیدن صداهای مشکوک، مجبور به بازکردن در نباشید.

موارد مهم دیگری که میتوانید برای افزایش ایمنی خانه خود رعایت کنید به شرح زیر هستند:

  • در صورت امکان وسایل با ارزش خود مثل سند، پول و … را در خانه نگه ندارید و یا گاوصندوق خوبی برای اشیا ارزشمند خود تهیه کنید. تا حد زیادی اطلاعات اشیا با ارزش خود را به کسی نگویید.
  • با استفاده از نرده های مختلف برای تراس و پنجره هایی که در ارتفاع پایین قرار دارند دسترسی سارقین با خانه خود را ببندید هم چنین اگر درب پارکینگ و یا درب حیاط منزل شما از روی سقف بسته نیست حتما فلزهای دزدگیر یا شاخ گوزنی روی آن ها نصب کنید.
  • یکی از نکاتی که تا حد زیادی همه به آن واقف هستند و رعایت میکنند این است که هنگام خروج از خانه، همه پرده‌ها را میکشند که داخل خانه مشخص نباشدو حتما یک لامپ را در خانه روشن میگذارند که به نظر برسد در خانه کسی وجود دارد.
  • اگر قصد سفر دارید و ممکن است مدت زیادی در خانه نباشید حتما به همسایه مورد اعتماد خود بسپارید که در مدتی که منزل نیستید حواسش به خانه شما باشد و یا حتی کلید بدهید که گهگاهی به داخل منزل بروند.
  • اگر فاصله‌ای بین در و قاب آن وجود دارد، برای جلوگیری از ورود دزدان چالاک، آن را با ورقه‌های فلزی پر کنید.
  • اگر پنجره منزل‌تان کشویی‌است، یک تکه چوب محکم یا لوله‌ای مناسب، به اندازه لنگه پنجره‌ای که باز می‌شود، از وسط پنجره بازشو  به قاب آن تکیه دهید. این کار از باز شدن پنجره از خارج جلوگیری می‌کند.

خب مواردی که باید برای افزایش ایمنی خانه و ساختمان خود رعایت کنید را عنوان کردیم. با رعایت این موارد وتوجه به ایمنی خانه خود امکان دزدی از منزلتون رو به نزدیک صفر میرسونید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “چگونه منزل خود را در برابر دزدی ایمن کنیم؟

  1. استاد گفت:

    شهرک شهید بهشتی منطقه چهار دزد خیلی زیاد شده است. و دزد ها ساکن شهرک می باشند. مدیران ساختمان ها پیر و خرفت هستند. و دوربین ها هم مستعمل و داغون. اگر به کلانتری مراجعه کرده و گزارش دزدی بدهیم اهالی می‌گویند گدای بدبخت یک تیکه وسیله که ارزش گزارش کردن نداشت و ساکنین ادعای متمولی و باکلاسی دارند.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. امین محمدی گفت:

    سلام ممنون از نکات بسیار مهمتون، من توی مجله اقتصاد آفرین یه مطلبی خوندم که نوشته بود دزدا جدیدن خیلی حرفه ای از پنجره میان داخل، به نظرم باید حفاظ مناسب برای پنجره هم درنظر گرفته بشه.
    ممنون از مقاله خوبتون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ایمان گفت:

      ممنون از نظرتون
      بله پنجره ها هم باید حتما حفاظ مناسب داشته باشن

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *