درب ضد سرقت

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت به ترکیب فلزات با چوب به منظور افزایش ایمنی ورودی ساختمان برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه با رعایت های ایمنی و استاندارد ساخته میشود.، محصولات درب ضد سرقت ایمان ویندور انواع مختلفی در دسته بندی های مختلف دارد. در زیر منو درب ضد سرقت در هدر سایت میتوانید انواع هر کدام را مشاهده کنید.

باتوجه به کاربردهای مختلف، درها با جنس چوب متفاوتی ساخته میشوند، هر در باتوجه به وضعیت خود از کارخانه با یک نوع چوب خاص ساخته میشود اما به دلخواه مشتری میتوان رویه های مختلف که قیمت نیز در آن ها تاثیر دارد را به کار برد. در ادامه برای راحتی انتخاب شما مشخصات و کاربرد انواع چوب های درب ضد سرقت را آورده ایم.

باتوجه به توضیحات داده شده در ادامه مشخصات رویه های مختلف را مطالعه کنید و اگر از کارخانه و نمایندگی درب ضد سرقت شناخت کافی دارید

آگاهی از این خصوصیات و جزئیات، برای انجام کار اصولی، صحیح و دقیق با چوب بسیار ضروری و مهم است. اگر با داشتن اطلاعات کم از این موجود زنده شروع به کار و ساخت سازه های مختلف چوبی کنیم، در طول اجرای پروژه های مختلف خصوصا تولید درب مشکلات زیادی به وجود می آید. این مشکلات ممکن است در هنگام کار با ماشین آلات مختلف، خطراتی جدی به بار آورد.

معرفی چوب بلوط برای درب ضد سرقت

بلوط انواع مختلفی دارد و یکی از چوب های پر کاربرد است. چوب بلوط بسیار سخت، خوش نقش، زیبا درشت بافت و با دوام است. بلوط رنگ بندی گسترده ای دارد و انواع آن از سفید، خاکستری تا قهوه ای دیده می شود. درون چوب قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و برون چوب سفید مایل به قهوه ای روشن است. درون چوب بلوط از بیرونش قابل تفکیک نیست و جز گونه هایی است که درون چوب آن به صورت ناگهانی به بیرون چوب تبدیل نمی شود.

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

این چوب نسبتاً نیمه سخت و نیمه سنگین تا سنگین است و در برابر سایش مقاومت زیادی دارد و بهترین چوب برای پارکت، ساخت مبلمان تهیه روکش، تراورس راه آهن، مدل سازی است. در سطح بریده شده این چوب و در جهت شعاعی، پر مگس های بزرگ و به تعداد زیاد دیده می شوند که یکی از ویژگی های منحصر به فرد و راه های شناسایی چوب بلوط است.از این نوع چوب برای ساخت درب ضد سرقت برجسته بیشتر استفاده میشود.

معرفی چوب راش برای درب ضد سرقت

به طور کلی چوب راش، چوبی سخت و مقاوم و با منافذ خیلی ریز و پره های چوبی بزرگ است که ساختمانی شبیه چوب افرا دارد. از این چوب برای ساخت چهار چوب، درب، پنجره، پایه های صندلی خمیده و برای خراطی استفاده می شود و همچنین از برش های شعاعی و نیمه لوله بری راش برای روکش استفاده می شود. راش جز درختانی است که درصد پوست در آن خیلی کم است و به همین خاطر در معرض خطر سوختگی  قرار دارد. همچنین در مقطع مماسی چوب راش چشمک ها مشاهده می شوند.

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

 البته اخیرا گونه های خارجی راش از طریق آذربایجان وارد ایران شده است که بنا به ادعای مبل سازان و فرشندگان چوب کیفیت چوب راش ایرانی را ندارد ولی به دلیل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها میزان ضایعات کمتری، در امر فرآیند تولید دارد.

معرفی چوب گردو برای ساخت درب ضد سرقت

چوبی ریز بافت، به رنگ خاکستری مایل به قهوای تیره و دارای نقش های زیبا و نسبتاً با دوام است. این چوب نیمه سنگین و نیمه سخت و در مقابل فشار و کشش مقاوم است. این چوب در شرق اروپا و غرب آسیا و آمریکا پراکنده شده است و در ایران هم بسیار زیاد رشد می کند.  درون چوب آن از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره با رگه های های متمایز و اغلب تیره تر می باشد و در بسیاری از موارد رنگ گردو به خاکستری هم نزدیک می شود. رنگ برون چوب گردو متمایل به سفید است و معمولا این درون چوب گردو است که ارزش اقتصادی بیشتری دارد.

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

این چوب دارای درخشندگی خاصی است ولی بعد از رنگ واقعا بافت زیبایی به خود می گیرد و زیبایی آن دوچندان می شود. چوب گردو نیمه بخش روزنه ای است و منافذ پراکنده ای دارد و از این حیث با گونه های بخش روزنه ای و پراکنده آوند متفاوت است. هم چنین منافذ سلولی چوب بهاره آن بسیار بزرگ تر از منافذ چوب تابستانه است و همین اختلاف است که این چوب را از چوب های پراکنده آوند جدا کرده و به سمت چوب های بخش روزنه ای سوق می دهد

از این چوب بیشتر در کارهای هنری و تزیینی، تهیه روکش درب، خراطی ساخت مبلمان، ساخت الات موسیقی، منبت کاری و معرق کاری استفاده می شود. اکثر رویه های درب های مجموعه ایمان ویندور که از رویه گردو ساخته شده اند از گردو آمریکایی است.

معرفی چوب افرا برای تولید درب ضد سرقت

این خانواده دارای گونه های مختلفی در ایران است از جمله میتوان افرا پلت و افرا شیردار را نام برد. بزرگترین و فراوان ترین افرای ایران اپلت با نام علمی insigne Bosso و نام انگلیسی Maple است.رنگ بیرون چوب افرا، کرم روشن تا کرم مایل به سفید است. این درخشندگی در برخی از گونه های افرا بسیار زیاد می شود که نام آن را هم تحت الشعاع قرار می دهد.معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی دارد. دوایر سالیانه به دلیل فشردگی چوب تابستانه در مقطع عرضی کاملا مشخص و در مقطع مماسی نقوش مواج و در مقطع عرضی نقوش رگه ای مانند ایجاد کرده است که پره های چوبی ظریف و قهوه ای رنگ و براق در دو مقطع مختلف طولی به صورت لکه ها و دوک ها نمایان است.

از چوب افرا به علت سختی بالا و رنگ پذیری خوبش در مبلمان، کفپوش (پارکت)، کابینت، تجهیزات ورزشی، لوازم آشپزخانه و به عنوان کفپوش بولینگ و غیره استفاده می شود.

معرفی چوب ملچ برای ساخت درب ضد سرقت

ملچ بسیار خوشکار و خوش نقش است و از آن در تهیه روکش های زیبا استفاده می شود. چوب ملچ به رنگ قهوای مایل به قرمز است و گاهی اوقات رگه های سبز رنگی در آن دیده میشود. بافت درشت دارد، نیمه سخت و نیمه سنگین و در برابر ضربه بادوام است.

معرفی انواع چوب برای درب ضد سرقت

چوب ملچ نسبت به پوسیدگی مقاومت کمی دارد و باید به خوبی از آن محافظت شود تا در مراحل مختلف استفاده از این چوب مشکلی به وجود نیاید. از چوب ملچ در صنایع مختلفی مانند جعبه سازی، سبد سازی، مبلمان  استفاده می شود.

در نهایت باید گفت انواع مختلفی از چوب های دیگر وجود دارد که در صنعت ساخت در به کار نمیرود خصوصا درب های ضد سرقت که ممکن است آن مقاومت لازم استاندارد را ایجاد نکند.به همین منظور چند نوع چوب برتری که مناسب استفاده و رویه کشی درب بود را معرفی کردیم.

برای اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی درب ضد سرقت خود با ما تماس بگیرید و به کانال اینستاگرام ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *