درب ضد سرقت

معرفی انواع یراق آلات درب ضد سرقت

معرفی انواع یراق آلات درب ضد سرقت

یراق آلات درب ضد سرقت از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن است. در این مطلب از سایت ایمان ویندور به معرفی و بررسی انواع یراق آلات درب ضد سرقت از جمله لولا، قفل، دستگیره، دستگیره ثابت، درکوب، چشمی، ضربه گیر و محصولات ساخت ترک، چین، ایران و… می پردازیم.

قفل درب ضد سرقت:

 

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت به نوعی مغز درب سرقت به حساب می آید زیرا شاید بتوان گفت که اصلی ترین بخش درب ضد سرقت است. این قفل ها در مدل ها و با کاربردهای متنوعی تولید می شوند. برای مثال قفل هایی با تعداد بیشتری زبانه امکان ایجاد امنیت بیشتری را فراهم می کنند. در حال حاضر برندهای مختلف ایرانی، ترک، چینی و… از عمده تولید کنندگان قفل درب ضد سرقت موجود در بازار ایران هستند.

یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده قفل درب ضد سرقت با کیفیت، برند کاله ترکیه است. انواع قفل های درب ضد سرقت بسیار متنوع اند و قیمت آنها نیز بستگی به میزان تجهیزات به کار رفته و میزان امنیت آنها دارد. این قفل ها ممکن است به صورت قفل توکار یا به صورت قفل روکار برای تامین امنیت بیشتر درب های ضد سرقت به فروش برسند.

لولا درب ضد سرقت:

لولا درب ضد سرقت

یکی از مهمترین یراق آلات درب ضد سرقت، لولای آن است زیرا وزن کل درب بر روی آن قرار دارد. لولا در این درب ها به دلیل وزن بالای درب ضد سرقت که ناشی از ورق و پروفیل های فولادی به کار رفته در آن است، باید مقاومت و کیفیت مناسبی داشته باشد. به صورت کلی لولا در درب های ضد سرقت به دو شکل به کار می رود. در یک مدل، لولا فقط از داخل قابل مشاهده است و در نوع دیگر لولا کاملا در درون درب پنهان شده و از هیچ طرفی قابل مشاهده نیست. معمولا درب های چینی و ایتالیایی از لولای پنهان استفاده می کنند.

مزیت لولاهای کار شده در دل درب ضد سرقت این است که سارقان نمی توانند آنها را به راحتی و به وسیله اهرم کردن لولا باز کنند. همانطور که گفته شد کیفیت و مقاومت لولای درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت لولای درب ها به جنس و آلیاژ فلز به کار رفته در آن، روش ساخت و نوع کارکردش بستگی دارد.

دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره درب از آن اجزایی است که هم از نظر بصری و زیبایی درب اهمیت دارد، هم در طولانی مدت از نظر کارایی و عملکرد درب ضد سرقت بسیار مهم است. دستگیره درب از دیرباز از جنس هایی چون فلز و چوب و در طرح های مختلف ساخته می شد اما در حال حاضر دستگیره درب ضد سرقت عمدتا از جنس فلز های آبکاری شده است. انجام عملیات فراوری بر روی دستگیره های فلزی باعث می شود که آنها تا مدت زیادی زیبایی خود را حفظ کنند و آسیب کمتری ببینند.

عمده ی تولید دستگیره درب ضد سرقت از نوع دستگیره استیل ضد زنگ با طراحی زیبا و چشم نواز است. در تمامی برندهای بازار نمونه هایی از این نوع دستگیره ها را می توانید پیدا کنید.

دستگیره ثابت درب ضد سرقت

دستگیره ثابت درب ضد سرقت چند سالی است که در تولیدات شرکت های سازنده درب بیشتر استفاده می شود. استفاده از دستگیره ثابت به این دلیل مورد اقبال قرار گرفت که هم از نظر امنیت بسیار موثر است، هم به زیبایی درب اضافه می کند. دستگیره ثابت درب ضد سرقت نیز همانند دستگیره معمولی درب ضد سرقت از جنس فلز آبکاری شده تولید می شود و در انواعی همچون دستگیره ثابت میله ای، دستگیره ثابت سلطنتی، دستگیره ثابت مدرن و… موجود است.

درکوب درب ضد سرقت

درکوب درب ضد سرقت

درکوب درب ضد سرقت کاربرد قدیمی زنگ های امروزی را دارد. در برخی از درکوب های درب ضد سرقت شاهد حضور زنگ های برقی یا باتری خور کوچکی نیز هستیم. درواقع هم می توان به صورت ضربه ای یا کوبه ای درب زد هم به صورت زنگ. درکوب درب ضد سرقت در انواع رنگ های طلایی، نقره ای، برنزی، سفید و… در بازار موجود اند و معمولا در کنار چشمی نصب می شوند.

چشمی درب ضد سرقت

یکی دیگر از اجزای همیشگی بیشتر درب های ورودی ساختمان ها که کاربرد امنیتی دارد، چشمی درب ضد سرقت است. انواع چشمی درب ضد سرقت از نظر زیبایی و کاربرد شامل: چشمی ساده، چشمی دیجیتال و چشمی کوبه دار است. انواع چشمی درب ضد سرقت دارای زاویه دیدی بین 180 تا 200 درجه است که می توان از داخل خانه بیرون را با آن کاملا مشاهده کرد. همان طور که گفتیم برخی از چشمی های درب ضد سرقت با درکوب همراه می شوند و مزیت چشمی درکوب دار این است که هم باعث زیبایی درب می شود هم ظاهر درب را زیاد شلوغ نمی کند.

قطر سوراخ استاندارد برای نصب چشمی درب ضد سرقت معادل 16 میلیمتر یا 1.6 سانتیمتر است. در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی، شاهد تولید چشمی های دیجیتال با قابلیت هایی مثل ضبط تصویر، انتقال تصویر و امکان اتصال به شبکه بی سیم (وای فای) هستیم.

ضربه گیر درب ضد سرقت

ضربه گیر درب ضد سرقت برای جلوگیری از آسیب دیدن درب و دیوار پشت آن در هنگام باز شدن و برخورد با دیوار استفاده می شود. ضربه گیر درب ضد سرقت در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته می شوند که شما می توانید رنگ و طرح متناسب با درب خود را از میان آنها انتخاب کنید. جنس ضربه گیر درب ضد سرقت نیز ممکن است از اسفنج ها و بافت های نرم فشرده یا لاستیک فشرده باشد.

قفل شب بند درب ضد سرقت

قفل شب بند که به انگلیسی به آن door jammer نیز گفته می شود، جهت افزایش امنیت درب معمولی و حتی درب ضد سرقت استفاده می شود. قفل شب بند معمولا به شکل مکانیکی و ساده اما بسیار مستحکم و مطمئن است. این گونه طراحی قفل های شب بندی باعث می شود تا هم نصب راحتی داشته باشند هم نحوه استفاده از آنها راحت باشد.

یراق آلات درب ضد سرقت چینی

یراق آلات درب ضد سرقت چینی ممکن است مثل عمده ی تولیدات این کشور دارای کیفیت بالایی نباشد و گاهی هم فقط برای درب های ضد سرقت چینی کاربرد داشته باشد. درواقع شاید یک استاندارد کلی در مورد بیشتر درب های ضد سرقت موجود باشد اما گاهی بعضی از این یراق آلات بر روی همه درب ها سوار نمی شوند.

ممکن است در تولید یراق آلات درب ضد سرقت چینی، برای پایین نگه داشتن هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول، از متریال و موادی با کیفیت پایین تر استفاده شود. البته مسلما در تولیدات هر کشوری جنس خوب و خراب پیدا می شود اما مسئله کمبود کیفیت یراق آلات درب ضد سرقت چینی یک قاعده کلی است.

یراق آلات درب ضد سرقت ترک

یکی از با کیفیت ترین یراق آلات موجود در بازار کشور، یراق آلات درب ضد سرقت ترک است که از تولیدات مرغوب کشور ترکیه محسوب می شود. این یراق آلات ترک دارای دوام و کارایی بالایی هستند و بسیاری از استانداردهای کیفی را پاس می کنند. یکی از این یراق آلات که به شدت هم معروف است، یراق آلات درب ضد سرقت کاله است که احتمالا نام آن را تا به حال زیاد شنیده اید.

برخی برندهای ایرانی تمامی برندهای تولید کننده درب ضد سرقت چینی از یراق آلات درب ضد سرقت ترک در محصولات خود استفاده می کنند. این مسئله باعث می شود تا کیفیت و کارایی محصولات آنها به شدت بالا رفته و امکان ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند.

قیمت یراق آلات درب ضد سرقت

فروش یراق آلات درب ضد سرقت به دلیل افزایش قیمت ها کمی دشوارتر از گذشته شده است. این افزایش قیمت باعث یک بی ثباتی نسبی در بازار یراق آلات شده و ارائه قیمت یراق آلات درب ضد سرقت را دشوار کرده است. در حال حاضر برخی فروشگاه ها قیمت های خود را برداشته اند یا به صورت تلفنی قیمت ارائه می دهند.

 

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع درب ضد سرقت ایمان ویندور و قیمت یراق آلات درب ضد سرقت، با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره موبایل ایمان ویندور

شماره ثابت ایمان ویندور

همچنین اگر ساختمان ساز هستید و یا به امور مربوط به ساختمان سازی علاقه دارید، می توانید با دنبال کردن صفحات ایمان ویندور در شبکه های اجتماعی از جدیدترین ایده ها و مطالب در این مورد با خیر شوید.

imanwindoor-instagram

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع یراق آلات درب ضد سرقت

  1. علی گفت:

    ممنونم از مطلبتون. بهم کمک کرد.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *