درب ضد سرقت

چگونه قفل درب خانه را باز کنیم؟

چگونه درب خانه را باز کنیم؟

یکی از مشکلات مشترکی که برای همه ما پیش آمده و به دردِ آن دچار شدیم، جا گذاشتن کلید و پشت در ماندن است. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد برای مدت زیادی پشت در بماند و حتی گاهی ممکن است دسترسی و پیدا کردن کلید سخت و زمان بر باشد. به همین دلیل آشنایی با روش های باز کردن درب قفل شده خالی از لطف نیست و مطمئنا هنگامی که پشت در بمانید و کلید را فراموش کرده باشید به این فکر میکنید که چگونه درب قفل شده را باز کنیم؟

حتی جدا از درب خانه ممکن است سوئیچ ماشین، درب کلید اتاق یا انبار مهمی را  جا گذاشته باشید و زمان کافی برای پیدا کردن قفل ساز نداشته باشید یا اصلا نیمه شب یا بامداد باشد و هیچ قفل سازی در دسترس نباشد در چنین شرایطی یاد داشتن اینکه چطوری بدون کلید درب مد نظر خودتون رو باز کنید بسیار کمک کننده است.

در ادامه این مقاله سعی داریم روش های باز کردن درب بدون کلید را آموزش دهیم تا اگر در چنین شرایط سختی که آدم چشم رسیدن به خانه را میکشد و با سوپرایز نداشتن کلید غصه میخورد، گیر کردید در سریع ترین زمان ممکن مشکل را رفع کنید.

آموزش باز کردن قفل درب

روش باز کردن درب خانه به چند عامل بستگی دارد که باعث میشود روش های مختلفی روی آن ها پیاده شود.

  • اولین عامل نوع قفل درب است، درب ها انواع قفل های متفاوتی دارند: دیجیتالی، کارتی، معمولی که معمولی ها نیز به نوع ضد سرقت و یا ساده تقسیم میشود.
  • دومین عامل به این مربوط میشود که درب شما قفل شده است یا خیر!
  • و در نهایت عامل سوم که از همه مهم تر  است، درب شما ضد سرقت است یا خیر!

باتوجه به دلایل گفته شده روش ها مختلفی برای باز کردن قفل درب وجود که همه را آموزش داده ایم.

باز کردن قفل درب خانه با کلید

یکی از روش های چگونه باز کردن قفل درب این است که از کلیدهای برآمده استفاده کنید، این کلید ها، کلیدهای ویژه‌ای هستند که برای باز کردن قفل هایی که ساختار آن ها بر اساس پین است استفاده میشود که در واقع سیستم قفل بیشتر خانه ها با پین است. سیستم پین به این صورت است که پشته های کلید ها روی پین ها فشار می آورد و باعث چرخش و باز شدن قفل میشود. معمولا خانه هایی که درب معمولی دارند به این روش باز میشود چون بیشتر خانه ها از کلید یک طرفه استفاده میکنند.

درب های ضد سرقت و اتومبیل ها معمولا دارای قفل های دوطرفه هستند و به این راحتی باز نمیشوند.

باز کردن قفل درب با سنجاق

چگونه درب خانه را باز کنیم؟

باز کردن قفل درب با سنجاق یا گیره کاغذ یکی از روش های سنتی است که هنوز هم از آن استفاده میشود منتها مشروط بر اینکه درب قفل نباشد و فقط درب خانه بسته شده باشد. سنجاق سر، گیره، سیم هرچیزی که دم دست دارید را به شکل L در بیاورید سپس یک سر سنجاق را به داخل مغزی قفل ببرید و مرکز ثقل گیره را با دست نگه دارید و سر دیگر را انقدر تکان دهید تا صدای باز شدن قفل را بشنوید، در نهایت درب خانه شما باز شده است. این حالت ساده برای زمانی است که درب قفل نشده است.

گاهی نیز پیش میاید که درب خانه را از قبل قفل کرده اید و کلید را جایی جا گذاشته اید برای این طور مواقع باز کردن درب خانه با سنجاق کمی پیچیده تر میشود که در ادامه توضیح آن را داده ایم.

به وسیله ی سنجاقی که درست کرده اید به همان روشی که توضیح داده شد سنجاق را وارد مغزی کنید ولی این دفعه باید تمرکزتون رو وری حرکت پین ها به سمت بالا و پایین بگذارید. پین ها در نیمه بالای سوراخ کلید قرار دارند چند تا از آنها را که فشار دهید حرکت آن ها را احساس خواهید کرد و زمانی که کار می کنند، پایین می آیند. شما باید سنجاق را کمی تکان دهید تا بتوانید به درستی محل دقیق پین ها را پیدا کنید در این بین ممکن است برخی از آنها به درستی جا نیفتند اما شما باز باید این کار را تکرار کنید با ادامه دادن میتوانید به درستی تعداد پین ها را پیدا کنید و همچنین توجه داشته باشید که کدام یک ازآنها آزادانه حرکت می کنند و کدام یک گیر کرده اند.

باز کردن قفل درب با کارت اعتباری

چگونه درب خانه را باز کنیم؟

باز کردن قفل درب با کارت اعتباری فقط درصورتی امکان پذیر است که درب بسته شده باشد، استفاده از کارت اعتباری یکی راه های چگونگی باز کردن درب خانه است به این صورت که کارت اعتباری یا هر شی ای که قابلیت انعطاف و شکستن سخت داشته باشد را بین شکاف درب و قاب وارد کنید و خلاف جهت دستگیره خم کنید و حرکت بدهید در این زمان باید به صورت همزمان کارت را به سمت پایین بکشید و درب را به سمت داخل فشار بدهید و در این لحظه درب باز میشود.

پاسخ سوال اینکه چگونه قفل درب خانه را باز کنیم با روش های مختلف را توضیح دادیم البته روش های گفته شده برای درب های معمولی و بیشتر برای زمانی بود که درب خانه قفل نشده باشند. در صورتیکه درب خانه شما درب ضد سرقت باشد و قفل شده باشد بهترین راه پیدا کردن یک قفل ساز است چون به این راحتی درب ضد سرقت قفل شده باز نمیشود.

باز کردن قفل درب خانه با دریل

در صورتی که روش های گفته شده برای باز کردن درب خانه کفایت نکرد، به عنوان یکی از راه حل های نهایی، می توانید از دریل برای این کار استفاده کنید. مشکل این روش آن است که قفل و توپی آن دیگر قابل استفاده نخواهد بود و دندانه های توپی به طور کلی خورد خواهد شد. روش کار به این صورت است که با ایجاد یک نقطه با میخ در محل مناسب، فضایی برای چرخیدن مته ایجاد می کنید. سپس با کمک دریل، توپی قفل را سوراخ می کنید و دندانه های قفل را از مسیر و مدار خارج می کنید. به این ترتیب دیگر قفل کار نخواهد کرد و به راحتی با یک پیچ گوشتی می توانید آن را باز کنید. برای فهم دقیق روال انجام کار می توانید ویدئو آموزشی زیر را ببینید.

.
.

باز کردن قفل درب های هوشمند

با پیشرفته شدن و هوشمند سازی صنعت ساخت و ساز درب های ورودی پیشرفته و هوشمند میشوند ب صورتیکه یا با کارت و یا با اثر انگشت باز میشوند، اگر درب خانه شما هوشمند و با کارتی باشد ممکن است این سوال پیش بیاید در صورت قفل کردن درب و گم کردن کارت چه پیش می آید و چگونه قفل درب را باز کنیم.

درب های هوشمند سیستم های پیچیده ای دارند و قطعا با کارت اعتباری و سنجاق نمیتوان آن ها را باز کرد اما در عوض ممکن است نرم افزارهای مختلف داشته باشند تا بر روی گوشی شما نصب شود و در صورت گم کردن کارت و … میتوانید با نرم افزارهای هوشمند درب خود را مدیریت کنید حتی گاهی ممکن است با رمز ورودی که به درب میدهید این اتفاق بیفتد.

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

چند نکته پایانی:

  • یک راهکار ساده اینکه همیشه سعی کنید از کلید خانه به صورت زاپاس یک عدد در ماشین داشته باشید و یا به همسایه معتمد خود بسپارید تا در صورت اتفاق های ناگهانی به مشکل بزرگی بر نخورید.
  • اگر درب خانه شما ضد سرقت است در صورت پشت در ماندن سعی  کنید تا حد امکان با قفل ساز بسپارید تا خسارت زیادی به شما وارد نشود.
  • قفل های ضد سرقت تعداد بسیار زیادی دارند و از طرفی با پین های پیچیده ای تولید شده اند و این امر موجب ایمن سازی خانه شما میشود، توصیه میکنیم تا حد امکان از این قفل ها بر روی درب خود نصب کنید.
3.7/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “چگونه قفل درب خانه را باز کنیم؟

  1. هاشمی گفت:

    بادرود عالی بود ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ممنون از نظرتون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. علی سلیمانی گفت:

    سلام خیلی خوب بود دستتون درد نکنه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ایمان گفت:

      ممنون از توجهتون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *