درب ضد سرقت

چه رنگی مناسب درب حیاط است؟

انتخاب رنگ درب حیاط

رنگ های مختلفی برای درب حیاط وجود دارد که هرکدام معنا و مفهوم خاص خودشان را دارد. رنگ درب حیاط اولین قسمت هر ساختمانی است که در مقابل چشم دیگران قرار می‌گیرد. به همین دلیل انتخاب رنگ درب حیاط از روی اصول و منطق روان شناسی رنگ ها باعث می‌شود تا تاثیرات متفاوتی روی دیگران بگذارد.

هرچند که روان شناسی و تاثیر رنگ ها بر روی دیگران در انتخاب رنگ درب حیاط مهم است، اما این انتخاب باید براساس اصول معماری، نما و متناسب با چیدمان ساختمان باشد.

برای آشنایی بیشتر در مورد میزان تاثیر هر رنگ بر روی مخاطب، در ادامه مطالبی در مورد روان شناسی رنگ ها نوشته ایم. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم شناخت رنگ ها و تاثیر رنگ آمیزی درب حیاط بر روی افراد، در هنگام ورود به خانه چقدر در جذب آنها اهمیت دارد.

انتخاب رنگ درب حیاط بر اساس روانشناسی رنگ‌ها

انتخاب رنگ درب حیاط باید هماهنگ با اجزا و عناصر تشکیل دهنده درب و متناسب با نمای آجر، سنگ و فلز (کامپوزیت) به کار رفته در آن صورت گیرد تا تناسب رنگ در حیاط با منظر کلی ساختمان حفظ شود. همچنین رنگ آمیزی درب حیاط  باید هماهنگی مناسبی با چیدمان حیاط و اجزای درون آن نیز داشته باشد تا یکپارگی نمای داخلی حیاط حفظ شود.

در روان شناسی رنگ ها، هر کدام از رنگ ها دارای معنا و مفهوم خاص به خود هستند که در تصویر پایین می توانید معنا و کاربرد هر کدام را در رنگ آمیزی درب حیاط ببینید. شما می توانید قبل از رنگ آمیزی درب حیاط خود، با بررسی مفاهیم هر کدام از رنگ ها، رنگ مناسب درب حیاط خود را انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ درب حیاط

استفاده از رنگ های مکمل در انتخاب رنگ درب حیاط

رنگ های مکمل در انتخاب رنگ مناسب درب حیاط بسیار اهمیت دارند. مخصوصا در جایی که درب حیاط شما دارای اجزایی بر روی خود است که باید از دو رنگ متضاد برای رنگ آمیزی آنها استفاده کرد. در تصویر زیر می توانید با استفاده از طیف رنگ های متضاد، رنگ مناسبی را برای درب حیاط خود انتهاب کنید.

"استفاده

رنگ سیاه برای درب حیاط

انتخاب رنگ درب حیاط

رنگ سیاه جز رنگ های پرکاربرد و مورد استقبال است. جدا از درب حیاط رنگی است که برای جاهای دیگر نیز از آن استفاده میکنند. روان شناسی رنگ مشکی میگوید: رنگ سیاه نشانه قدرت، امنیت و پختگی و تکامل باشد به همین دلیل است که ماشین های افراد مطرح در سطح جامعه همگی رنگ مشکی هستند.

رنگ مشکی با رنگ سفید که معمولا برای دیوارهای خانه به کار میرود در تضاد است و زیبایی خوبی را به همراه می آورد. رنگ سیاه جز رنگ های مناسب برای رنگ درب حیاط است چراکه باتوجه به توضیحات داده شده در وهله اول حس قدرت و امنیت را برای دیگران به ارمغان می آورد و سپس زیبایی خاص خودش را دارد.

معمولا از رنگ مشکی برای ورودی مکان های مختلف بزرگ که نیاز به حفظ حس قدرت دارند استفاده میشود. رنگ های مخصوص درب حیاط به دو دسته مات و براق تقسیم میشوند که پیشنهاد ما برای شما در سیاه مات است چراکه نور خورشید را جذب میکند و باعث میشود صاف و منظم دیده شود. درب های حیاط معمولا فلزی هستند و برای رنگ امیزی این درب ها به رنگ دلخواه خودتون مشکلی ندارید.

رنگ قهوه ای برای درب حیاط

انتخاب رنگ قهوه ای درب حیاط

معمولا اکثر درب های حیاط با طیف رنگی قهوه ای هستند، طبق روان شناسی رنگ ها رنگ قهوه ای حس تواضع و دوستی را به افراد مختلف میدهد اما جدا از این حس خوب رنگ قهوه ای موج منفی اندکی با خودش به همراه دارد که برای رفع این حس میتوان راهکار های کوچکی را پیاده کرد.

اگر دقت کرده باشید جدا از درب فلزی حیاط درب های ورودی مثل درب ضد سرقت لابی یا ورودی ساختمان نیز از ترکیب رنگ قهوه ای استفاده می‌شود و با دکور و معماری ساختمان ها هماهنگ است.

رنگ قهوه ای نیز یک رنگ درب حیاط پرطرفدار است که برای ساختمان های مسکونی استفاده می‌شود. برای رفع حس منفی می‌توانید با استفاده از گلدان های مختلف در اطراف ورودی، این حس را ختثی و یا اگر حیاط دارید با استفاده از باغچه و چمن کاری مناسب نیز می‌توانید به کم کردن حس منفی رنگ قهوه ای کمک کنید.

رنگ سفید برای درب حیاط

انتخاب رنگ سفید درب حیاط

یکی از رنگ های پرطرفدار دیگر رنگ سفید است که حس پاکی و خلوص را نشان میدهد و معمولا مناسب درب های ورودی مراکز درمانی، بیمارستان ها حتی مهدکودک است چراکه با القا حس پاکی و خلوص هنگام ورود موج مثبتی در افراد به وجود می آورد. یک نکته مهمی که درب های حیاط سفید دارند که بسیار حائز اهمیت است: حتما باید به تمیزی و پاکی درب حیاط خود دقت کنید چون همان مقدار که سفیدی حس خوبی را القا میکند کثیفی و لکه های موجود روی درب فلزی سفید حس کثیفی را نشان میدهد و بیشتر موج منفی به همراه دارد.

برای محافظت از تمیزی رنگ درب سفید خود میتوانید از لایه های مختلف محافظ استفاده کنید.

رنگ طوسی برای درب حیاط

انتخاب رنگ طوسی درب حیاط

طیف رنگ های طوسی و خاکستری جز رنگ های خنثی هستند که معمولا با دیواری مختلف هماهنگی خاصی را به طور خودکار ایجاد میکند. رنگ طوسی مانند رنگ مشکی حس امنیت را در بقیه به وجود می آورد. البته چون رنگی شیک و کلاسیک است جدا از حس امنیت حس شیک و مردنیته بودن را به مخاطب میدهد. اگر معماری ساختمان شما با توجه به علم و معماری روز ساخته شده و نمای مدرن و امروزی دارد استفاده از رنگ طوسی برای درب ورودی حیاط یا پارکینگ شما بسیار مناسب و کاربردی است.

درب حیاط نقره ای

انتخاب رنگ نقره ای درب حیاط

شاید این تصور پیش بیاید که رنگ نقره ای مانند رنگ طوسی است در صورتیکه کاملا این دو در روان شناسی رنگ ها با یکدیگر متفاوت هستند. همان طور که گفته شد رنگ طوسی از خانواده سیاه است و حس امنیت را به وجود می آورد ولی رنگ نقره ای رنگی دلفریب است، استفاده از رنگ نقره ای برای ورودی گالری فروشی های طلا جواهری، گالری های تزئیناتی و … مناسب است. در صورت استفاده از رنگ خام نقره ای، باید حتما روی آن یک لایه آستری پودری یا رنگ شفاف بزنید. اما این آستری به مرور زمان آسیب میبیند و ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال رنگ نقره‌ای هستید، ما رنگ نقره‌ای متالیک را پیشنهاد می‌کنیم که نیازی به آستری ندارد در مقابل آسیب های طبیعی و تابش نور خورشید مقاوم است.

درب حیاط رنگی

طیف رنگ های گفته شده رنگ های خنثی و معمولی بود که بیشتر مورد استفاده میشود رنگ های مشکی، طوسی، سفید و قهوه ای جز رنگ هایی هستند که در اکثر خیابان ها بر روی درب های حیاط به چشم میخورد. اما جدا از این رنگ های نسبتا خنثی درب های رنگی نیز وجود دارد که باتوجه به محیط، معماری و کارایی ساختمان از آن استفاده میشود.

رنگ طلایی یا کرم برای درب حیاط

رنگ طلایی معمولا برای ورودی ساختمان های اشرافی به کار میرود، از رنگ طلایی یا کرم معمولا برای ورودی باغ و ویلاهای بزرگی که با نمای مدرن ساخته شده است نیز استفاده میشود. رنگ طلایی حس اشرافی و ثروت را تداعی میکند و بسیار تاثیرگذار است.

اگر نمای ساختمان با سنگ های مدرن سفید ساخته شده است توصیه میکنیم برای ورودی درب حیاط خود از درب سفید با طرح و نگار طلایی استفاده کنید چراکه رنگ طلایی با حس اشرافی خود اندکی موج منفی برتری را به مهمانان وارد میکند و حس خوبی را به وجود نمی آورد.

درب حیاط سبز

انتخاب رنگ سبز درب حیاط

رنگ سبز از حس طبیعت و محیط زیست گرفته شده است و برای مدارس، مراکز ترک اعتیاد، خانه سالمندان و … بسیار مناسب است چراکه با القا حس و حال بهار و طبیعت باعث میشود موج مثبت و انگیزه را در بقیه ایجاد کند. رنگ سبز حس امید و انگیزه را نیز در برابر دیگران به وجود می آورد.

درب حیاط قرمز

انتخاب رنگ قرمز درب حیاط

روان شناسی رنگ قرمز میگوید: این رنگ حس هیجان، انرژی، عشق و عاطفه را در مخاطب ایجاد میکند. از طرفی نیز نشان خطر است.

اگر دقت کرده باشید مراکز آتش نشانی با استفاده از حس خطر رنگ قرمز درب های ورودی و لباس های قرمز دارند. و از طرفی این رنگ برای ورودی کافی شاپ ها بسیار مناسب است چراکه با ایجاد حس عشق و عاطفه باعث میشود مخاطب های بیشتری را به خود جذب کند.

از طرفی استفاده از رنگ قرمز در میان رنگ های خنثی حس جذابی را ایجاد میکند.

درب حیاط بنفش

انتخاب رنگ بنفش درب حیاط

بنفش نیز طیف های مختلف یاسی، انگوری و … دارد که همه این رنگ میتواند هم عجیب و هیجان‌انگیز باشند و هم غیرطبیعی و پیچیده به نظر برسند.استفاده از رنگ بنفش برای درب ورودی هم درجه یک و زیباست و هم دِمُده و قدیمی نیست و اگر از متریال طوسی برای اطرف ساختمان استفاده کرده باشید ترکیب به شدت زیبا و خوش نمایی را با درب بنفش ایجاد کرده اید.

رنگ آبی برای درب حیاط

انتخاب رنگ آبی درب حیاط

رنگ آبی حس آرامش را به همراه دارد و به شدت برای ویلاهای اطراف دریا توصیه میشود. چراکه همراه با حس خوب دریا حس خوبی را برای ویلا به ارمغان می آورد. اگر معماری اطراف خانه سفید باشد استفاده از درب آبی به شدت در آرامش و حس زیبایی خانه کمک میکند.

خب با روان شناسی رنگ های مختلف برای درب حیاط و  ورودی خود آشنا شدید و با مطالعه بخش گذشته میتوانید باتوجه به نمای ساختمان خود پاسخ به این سوال که چه رنگی مناسب درب حیاط است را پیدا کنید.

جدا از حس و روان شناسی رنگ ها یکی از عوامل دیگری که در انتخاب رنگ درب حیاط تاثیر گذار است معماری و انتخاب جنس درب ورودی است که در ادامه به این نکات نیز پرداخته ایم.

انتخاب رنگ درب حیاط بر اساس جنس درب

درب حیاط آهنی و فرفوژه معمولا با ترکیب رنگ های تیره مثل مشکی، خاکستری و قهوه ای دیده شده است همچنین رنگ سفید نیز بر روی درب های فلزی جالب می‌شود. اما همان نکته مهمی که مطرح شد داستان ساز است، وجود گرد و غبار و ایجاد لکه بر روی درب باعث می‌شود تا دردسر تمیزکاری زیاد شده و از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی نمای زیبای درب سخت تر شود.

اگر جنس درب ورودی شما فلزی است، استفاده از همان رنگ های معمول تیره بسیار جذاب و مناسب به نظر می‌رسد. همچنین رنگ درب حیاط تیره باعث می‌شود ساختمان و ورودی شما زیبا و جذاب تر به نظر برسد.

اگر درب ورودی شما چوبی است تمامی رنگ های مختلفی که عنوان شد، بر روی درب شما زیبا و دارای جلوه خواهد بود. چرا که جنس چوبی با توجه به حس زندگی ای که در خودش نسبت به فلز دارد، باعث می‌شود تا رنگ ها را با زیبایی و احساس بیشتری به نمایش گذاشته شوند. به همین دلیل با توجه به کارایی ساختمان و رنگ های متریال و دیوارهای ساختمان می‌توانید هر رنگی را برای آن انتخاب کنید.

ایمان ویندور، نمایندگی درب ضد سرقت در سراسر ایران، انواع مختلفی درب ورودی ساختمان و لابی را با رنگ های مختلف در بازار عرضه کرده است که می‌توانید با مشاهده محصولات این نمایندگی، ایده های جذابی برای درب های ورودی خود بگیرید.

3.1/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *