درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت حکم همان سرویس و یا تعمیر یک وسیله را دارد. اساس کار رگلاژ به این صورت است که ساختار درست برای عملکرد دقیق و منظم قطعات مختلف یک درب در کنارهم را ایجاد میکند و این ساختار درست باعث میشوند تا استحکام و دوام بر روی درب باشد.

مهم ترین قسمتی که در کار رگلاژ بسیارمهم و تاثیرگذار است نحوه کار و عملکرد آن نسبت به لولا است، رگلاژ درست باعث میشود تا لنگه در چارچوب محکم نگه داشته شود. اگر بخواهیم کار رگلاژ را راحت تر بیان کنیم با توجه به ابعاد درب، وزن درب و میزان ضخامت چارچوب رگلاژ است که تعیین میکند برای حفظ درب ضد سرقت روی چارچوب چه میزان لولا و با چه فاصله هایی نیاز است.

باتوجه به این که ساختار درب های ضد سرقت پیچیده هستند و به شدت نیاز به دانش اصولی دارد اگر مشکلی در درب خود مشاهده کردید حتما با یک تعمیرکار حرفه ای که با تمام قطعات و شرایط درب ها آشناست تماس بگیرید چراکه رگلاژ درب ضد سرقت اگر درست انجام نشود ممکن است به درب شما آسیب بیشتری برسد.

چه زمانی درب ضد سرقت نیاز به رگلاژ دارد؟

هر محصولی با بهترین برند و بهترین قطعات هم که باشد با گذشت زمان فرسوده میشود و نیاز به تعمیر پیدا میکند. درب ضد سرقت نیز به این گونه است که با گذر زمان ممکن است مشکلاتی پیدا کند که نیاز به رگلاژ داشته باشد یا به عبارتی درب از رگلاژ خارج شده باشد.

نشانه های مختلفی بیانگر خارج شدن درب از رگلاژ است که در لیست زیر همه را عنوان کرده ایم:

ایجاد صدای ناهنجار (قیژژژژژژ) در هنگام باز و بسته شدن درب ضد سرقت: لولاهای درب ضد سرقت جز قطعات مهمی هستند که در رگلاژ درب ضد سرقت تاثیر مستقیم دارد اگر لولاهای شما فرسوده شود اولین عاملی که زنگ اخطار برای بهم ریختن رگلاژ را دارد ایجاد صدای ناهنجار هنگام باز و بسته کردن درب است.

رگلاژ درب ضد سرقت

گیر کردن درب در هنگام باز و بسته شدن: گاهی اوقات ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام باز و بسته کردن درب ضد سرقت خود درب شما گیر کند و یا کامل باز و بسته نشود که این مشکل نیز از لولاها نشات میگیرد و باعث میشود درب از رگلاژ اولیه خود خارج شود و در حرکت مکانیسمی درب مشکلات مختلفی به وجود آید.

کند شدن عملکرد یراق آلات: دستگیره، قفل ضد سرقت و مابقی یراق آلات درب های ضد سرقت اگر به خوبی کار نکند و دچار مشکل شود به شدت باعث آزرده خاطری میشود که کندی و یا ایجاد مشکل در مکانیسم قفل و یراق نیز جز عواملی است که باعث خارج شدن درب از رگلاژ است.

نفوذ صدا از درب ضد سرقت: قطعا حفظ حریم شخصی یکی از عواملی است که هنگام خرید خانه و یا تعویض اجزا ساختمانی مثل درب ضد سرقت هرفردی تاکید زیادی روی آن دارد، یکی از مسائل مهمی که در حفظ حریم شخصی تاثیرگذار است خارج نشدن صدا از درب خانه و ساختمان است که با بهم خوردن رگلاژ درب ضد سرقت ممکن است این اتفاق بیفتد، صدا از بیرون به داخل بیاید و سلب آرامش کند و یا از داخل واحد شما به بیرون رود و باعث خط خوردن حریم شخصی شما شود.

هدر رفتن انرژی از طریق درب ضد سرقت: یکی از مشکلات مهمی که با بهم خوردن رگلاژ درب ضد سرقت ممکن است رخ دهد هدر رفتن انرژی از طریق درب ضد سرقت است که جدا از مشکلات و دردسر هایی که برای شما پیش می آورد باعث هدر رفتن انرژی که امری اجتماعی است، میشود.

خراب شدن و شکستن لولای درب: خراب شدن لولاها نشانه های مختلفی دارد که اگر آن ها را جدی نگیرید به مرحله شکسته شدن میرسد و یا اینکه ممکن است به دلایل مختلف از جمله ضعیف بودن لولاهای در، زنگ‌زدگی، نشستن گردوغبار بر روی لولا و موارد مشابه ایجاد شود. برای جلوگیری از این اتفاق حتما هر چندوقت یک بار روغن کاری درب خود را فراموش نکنید و لولاهای درب ضد سرقت خود را چک کنید.

رگلاژ درب ضد سرقت چگونه است؟

رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت کار پیچیده و مهمی است که حتما باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای با مشخصات زیر انجام شود.

  • تعمیرکار درب ضد سرقت باید به طور کامل با تمامی قطعات، میزان و نسبت کار آن ها با یکدیگر آشنا باشد
  • رگلاژ کننده درب ضد سرقت باید فردی باشد که با نحوه ارتباط بین قطعات مختلف و دلایل بهم خوردن رگلاژ آشنایی داشته باشد.
  • تعمیرکار درب ضد سرقت باید بتواند به طور کلی تشخیص دهد دلیل بهم خوردن رگلاژ درب ضد سرقت از چیست و به حالت ایده آل آن را تنظیم کند.
  • فرد متخصص باید در جریان نوع قطعات و برندهای مختلف باشد تا برای تنظیم مجدد رگلاژ درب ضد سرقت بهترین انتخاب را برای قطعات و … داشته باشد.

خب مشخصات تعمیرکار و فرد متخصصی که باید رگلاژ درب ضد سرقت را انجام دهد گفته شد اما برای انجام تعمیر و رفع مشکلات اولین کاری که انجام میشود چک و بررسی لولاهای درب ضد سرقت است. لولای درب مهم ترین قسمتی است که در رگلاژ درب ضد سرقت اهمیت ویژه ای دارد.

مهم ترین و اولین نکته ای که در گلاژ درب ضد سرقت باید به آن توجه کرد، بررسی لولاهای درب است چراکه اصول رگلاز متناسب با کار لولاهاست اگر آن ها بهم بریزد صد در صد رگلاژ درب ضد سرقت نیز دچار مشکل میشود. همان طور که از تعریف و معنی درب ضد سرقت مشخص است (ارتباط درست و دقیق بین اجزا درب ضد سرقت) تعمیرکار هنگام بررسی و  رفرش رگلاژ درب ضد سرقت باید با رعایت و بررسی تمامی این نکات تصمیم نهایی را برای تعمیر درب ضد سرقت خود انجام دهد.

معمولا در مرحله اول با بررسی درب و لولاها دلایل مشکل به وجود آمده پیدا میشود ولی اگر مشکل از لولاها نباشد دلایل به هم خوردن رگلاژ به میزان ست و هماهنگ نبودن قطعات مختلف مرتبط است که یک تعمیرکار حرفه ای با تجریه های بدست آورده میتواند این قضیه را برطرف کند.

نکات پیشگیری از تعمیر درب ضد سرقت

رگلاژ درب های ضد سرقت جز زیر شاخه های تعمیر آن ها محسوب میشود که برای بهم نخوردن رگلاژ درب و خراب نشدن آن ها روش های مختلفی وجود دارد که با رعایت این نکات احتمال خارج شدن درب شما از رگلاژ و خراب شدنش کم میشود و به همین ترتیب درصد تعمیر درب ضد سرقت نیز پایین می‌آید.

با رعایت نکات زیر میتوانید به عمر مفید درب خود کمک کنید و باعث کاهش هزینه های تعمیرات شوید.

روغن کاری درب ضد سرقت:

روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری درب جز موارد نیازمند و ساده ای برای درب های ضد سرقت است که تقریبا کار ساده ای محسوب میشود در مواقعی که درب ضد سرقت شما به سختی باز و بسته میشود و صدا ناهنجار ایجاد میکند با روغن کاری درست میتوانید این مشکلات را برطرف کنید که کار بسیار ساده و راحتی است. روغن کاری باعث میشود تا عمر لولاهای درب افزایش پیدا کند و مانع از فرسودگی و خراب شدن ان ها شود پس اگر علائمی خاصی هم در درب خود مشاهده نکردید هرچند وقت یک بار روغن کاری درب خود را انجام دهید.

تمیز کردن درب ضد سرقت:

تمیز کردن درب ضد سرقت

یکی دیگر از نکاتی که به شما کمک میکند تا از خراب و فرسوده شدن درب ضد سرقت خود جلوگیری کنید تمیز کردن مرتب درب بدون استفاده از مواد شیمیایی است چراکه روی روکش درهای ضد سرقت یک پوشش پودری برای محافظت از روکش درب به کار رفته است. اگر برای تمیز کردن روکش از مواد شیمیایی غلیظ یا دستمال های زبر و خشن استفاده کنید به این پوشش و حتی به خود روکش درب آسیب می زنید و مجبور به تعمیر و تعویض آن خواهید شد. تمیز کردن درب با یک دستمال مرطوب میتواند به راحتی به عمر روکش درب شما کمک کند، پس از این موضوع غافل نشوید جدا از تمیز کردن خود درب و روکش آن تمیز کردن لولاهای درب نیز باعث میشود تا لولاها دیرتر دچار مشکل شوند.

برای رگلاژ درب ضد سرقت به چه ابزاری نیاز است؟

ابزارآلات رگلاژ درب ضد سرقت

معمولا تعمیرکاران حرفه ای برای بررسی درب ضد سرقت و تعمیر آن لوازم مورد نیاز را با خودشان همراه دارند. اما باز هم همانند هرکار فنی دیگر برای تعمیر درب ضد سرقت به ابزارآلات خاصی نیاز است، یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزار موردنیاز برای این کار دستگاه جوشکاری برای جابه جا کردن لولاهای درب است. گاهی برای جوش زدن قسمت هایی از درب که شکسته شده اند یا ایراد پیدا کرده اند نیز به دستگاه جوشکاری نیاز است، چکش و میله آهنی ۵۰ سانتیمتری از دیگر ابزارهای کاربردی برای این کار محسوب می شوند

رگلاژ انواع درب ضد سرقت

همان طور که با معرفی انواع درب ضد سرقت آشنا شدید، میدانید که درب ها باتوجه به جنس، کشور سازنده و … به انواع مختلفی تقسیم میشوند این تقسیم در نوع استفاده از متریال و ساخت درب ها نیز تاثیرگذار است به این صورت که رگلاژ درب های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت میشوند.

درب ضد سرقت ترک نسبت به درب های ضد سرقت ایرانی ساختار پیچیده تری دارند و خب طبیعی است که رگلاژ درب های ترک زمان برتر و سخت تر باشد. استفاده از لولاهای خاص و پچیده در درب های ترک و در برخی مدل های ایرانی رگلاژ به مراتب پیچیده تر ولی در عوض با کیفیت بالاتری نیاز دارد.یکی از عوامل دیگری که در سختی و راحتی رگلاژ تاثیر گذار است پنهان یا آشکار بودن لولاهاست که درب های ضد سرقت چینی معمولا از لولاهای پنهان استفاده میکنند که باتوجه به همین نکته درب های چینی رگلاژ سخت تری را دارند.

به طور کلی باتوجه به تمامی نکاتی که مطرح شد، لازم است توجه داشته باشید که رگلاژ درب های ضد سرقت کار پیش افتاده ای نیست که افراد عادی قادر به انجام آن باشند. این کار را حتماً باید افراد ماهر و متخصص انجام دهند. زیرا بعضی از قسمت های درب ساختار پیچیده ای دارند و تعمیر آنها کار تخصصی می باشد

ایمان ویندرو، نمایندگی درب ضد سرقت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است، اگر نیاز به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت خود دارید با نمایندگی ایمان ویندور تماس بگیرید تا با متخصصین درجه یک مشکل خود را در میون بذارید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “رگلاژ درب ضد سرقت

  1. دلارام دهقان گفت:

    سلام و خسته نباشید من امسال یه درب ضد سرقت فلزی برای ورودی حیاط خونمون خریداری کردیم که در عین اینکه خیلی خوشگله و خاصه خیلی هم مقاومه و چون مازندران آب و هواش شرجبه من نگرانی خراب شدن رنگ درب بودن که خداروشکر چون رنگش کوره ای هست اتفاقی براش نیوفتاده از همینجا تشکر میکنم از همه تولید کنندگان در این حوزه که با دلسوزی کالایی رو تولید میکنند که دیگه نیازی به خدمات بعد از خرید ندارد. خواستم این تجربه شیرین خرید درب رو باهاتون در میون بذارم چون نزدیک عیده شاید بخواهید درب حیاط رو عوض کنید . اگه قصد خرید درب داشتید حتما یه سر به سایت……..بزنید . عالیییین

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. ممنون از نظر شما

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *