درب ضد سرقت

چگونه درب خانه را رنگ کنیم؟

چگونه درب خانه رنگ کنیم

گاهی اوقات برای تغییر دکوراسیون، پوسیدگی و ظاهر نامرتب نیاز به تعویض درب خانه دارید که البته باتوجه به هزینه های زیاد شما میتوانید برای صرفه جویی در هزینه ها  درب منزل خود را خودتان رنگ کنید که البته مراحل پیچده خاص خودش را دارد و روش های رنگ آمیزی درب خانه باتوجه به درب های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

به عنوان مثال رنگ زدن درب ضد سرقت با درب معمولی و همین طور در آهنی حیاط متفاوت است و این تفاوت به نوع رویه، ساختار درب ها و … بستگی دارد. در ادامه مقاله روش های رنگ زدن درب خانه به صورت تخصصی برای هر نوع درب را نوشته ایم که با مطالعه و مشاهده مراحل کار میتوانید درب خانه خود را رنگ بزنید.

مراحل رنگ کردن درب خانه

بعضی مراحل کار در رنگ زدن درب مشترک هستند که ابتدا مراحل مشترک را عنوان و در نهایت روش های خاصی که برای رنگ زدن درب های مختلف به کار میرود را قید کردیم در مرحله اول باید درب خانه را به طور کامل از لولا جدا کنید و خارج از چاروچوب در بیاورید و دستگیره و پیچ و مهره های قفل را نیز باز کنید سپس درب را بر روی یک سطح صاف و پایدار قرار دهید تا هنگام مراحل کار با مشکل مواجه نشوید.

 تمیز کاری درب خانه

پس از پایداری درب نکته ای که لازم است قبل از هر چیز و در ابتدا رنگ زدن درب خانه به آن توجه کنید تمیز کاری است.

برای تمیز کاری درب خانه ابتدا باید تمام فرورفتگی ها و برجستگی های درب را ترمیم کنید. برای مثال (شکاف – ترک – جای میخ یا چکش – لهیدگی و…..) شما میتوانید به راحتی جای تمام این سطوح را ترمیم کنید برای انجام این کار از روش های زیر میتوان استفاده کرد

  •  برای برطرف کردن شکاف و خرابی های درب میتوانید قطعه ای چوب را ببرید و سپس با چسب چوب و چکش آن را در محل مورد نظر فرو کنید و سپس قسمت های بیرون زده آن را با رنده و سنباده صاف کنید تا سطحی یک دست داشته باشید.
  •  اگر درب شما فقط ریختگی و یا ترک های درشت دارد میتوانید برای پر کردن آن  از ترکیب پودر چوب با چسب چوب ویا خاک اره با چسب چوب استفاده کنید . در این روش شما ابتدا پودر چوب یا خاک اره را با چسب خوب مخلوط میکنید وسپس با کمک یا کاردک درب را ترمیم کنید.
  •  برای پر کردن فرو رفتگی ها و ترک های سطحی درب میتوان از بتونه کاری نیز استفاده کرد.

خب بعد از تمیز کاری درب ها کار تخصصی میشود که برای درب های مختلف روش های مختلفی نیز میتوان به کار برد.

انتخاب رنگ مناسب برای درب خانه

انتخاب رنگ برای رنگ زدن درب خانه

برای انتخاب درست رنگ حتما با تولیدکنندگان درب خانه و یا ابزار فروشی ها مشورت کنید تا با توجه به نوع جنس درب خانه شما و رنگ مد نظر راهنمایی های لازم از جهت خرید شماره رنگ، مارک، افزودنی های مورد نیاز و … را انجام دهند. حتی نوع براقی، ماتی، کلاسیک و … نیز در این مرحله مشخص میشود که سلیقه و طرحِ رنگ مورد نظر شما به چه صورت است و باید چه رنگی را خریداری کنید.

رنگ زدن در چوبی

رنگ زدن درب چوبی

برای رنگ زدن درب چوبی بعد از تمیزکاری نوبت به سنباده کشی میرسد که برای این کار در ابتدا باید با توجه به نوع کار، نقش و طرحی که روی درب چوبی است شما میتوانید از سمباده ۱۲۰، ۲۰۰ استفاده کنید و یا حتی می توانید از پوستاب استفاده کنید تا پرزها و ناهمواری های چوب را برطرف کنید به طوریکه باید یک سطح چوبی را از نظر کیفیت صافی به یک سطح مثل شیشه تبدیل کنید و در نهایت پس از سمباده کشی و صاف کردن سطح درب باید شاپان (آستر کاری) کنید.

شاپان ماده ای است که در صنعت چوب استفاده میشود و مانند قیر است که مربوط به عایق کاری میشود و در دو نوع رنگ مشکی و قهوه ای عرضه میشود از ترکیب شاپان مشکی با بنزین رنگ قهوه ای درست میشود (هر چه بنزین بیشتر باشد قهوه ای شما روشن تر میشود)

نکته ای که برای ترکیب رنگ ها وجود دارد و به عنوان ترفندی بین نقاش ها کاربرد دارد این است که با ترکیب رنگ های روغنی با شاپان ، رنگ های متنوع تری را پدید آورید.به عنوان مثال با ترکیب رنگ روغنی قرمز با شاپان قهوه ای رنگ فندقی به دست می آید و با کم و زیاد نمودن رنگ قرمز ، درجه قرمزی آن را تغییر می دهید.
در نظر داشته باشید که همیشه از مقدار رنگ کم شروع کنید تا رنگ مورد نظرتان را به دست آورید. میتوانید از ابزارفروش ها برای بدست اوردن رنگ مورد نظرتون کمک بگیرید.

خب با توجه به مراحل قبل درب شما آماده رنگ کردن است، برای رنگ کردن درب چوبی خودکه در این مرحله کار با یک سمباده خیلی نرم۲۲۰که ازپارچه هم نرم تر هست به روی همرنگی کشیده تا چوب نرمی خود را پیدا کند این قسمت باید به درستی انجام شود چون آخرین دست سمباده کشی است که همان نیم پلی استر ویا تمام پلی استر ویا پلی استر سفید میباشد به چوب زده می شود.

رنگ زدن درب ضد سرقت

اگر شما از درب ضد سرقت استفاده میکنید و بنا به هر دلیلی نیاز به رنگ زدن درب ضد سرقت خود پیدا کرده اید در ابتدا توصیه میکنیم برای رنگ کردن درب ضد سرقت خود با نمایندگی درب ضد سرقتی که خرید خود را انجام داده اید تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را بگیرید.

رنگ کردن درب ضدس سرقت مانند رنگ زدن درب چوبی است اما با تفاوت اینکه اگر درب شما مدل برجسته با معرق کاری های متفاوت باشد مراحل سمباده کشی به شدت سخت و پیچیده میشود که برای این کار باید از افراد متخصص این زمینه کمک بگیرید.

اگر از نظر مالی مشکلی نباشد توصیه میشود به جای رنگ زدن درب ضد سرقت  روکش جدیدی تهیه کنید و روکش درب خود را تعویض کنید تا درب شما زیبایی اولیه خود را داشته باشد.

رنگ زدن درب فلزی حیاط

رنگ زدن درب فلزی حیاط

درب فلزی حیاط به خاطر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بیشتر نیاز به ترمیم و رنگ شدن دارد برای رنگ زدن درب فلزی مراحل کار مانند درب های ضد سرقت و چوبی است ابتدا نیاز به جدا سازی، تمیز کاری و سمباده کشی دارید که منتها روش های سمباده زنی و جنس رنگ و … برای درب های فلزی کاملا متفاوت است.

برای رنگ آمیزی درب آهنی حیاط به وسایل مختلفی نیاز دارید:

  • رنگ روغنی و تینر : برای فلز از رنگ های روغنی استفاده میشود که با توجه به رنگ مد نظر خود باید آن را تهیه کنید و با استفاده از تینر میزان غلظت آن را تنظیم کنید.
  • ضد زنگ : لایه محافظ ضد زنگ پیش از رنگ آمیزی درب آهنی حیاط می تواند به دوام بیشتر درب در برابر زنگ زدگی به خصوص در آب و هوای مرطوب و تابش مستقیم آفتاب کمک کند .
  • همزن رنگ : برای این که رنگی یکدست و بدون سیر و روشنی داشته باشید بهتر است برای مخلوط کردن رنگ از همزن رنگ استفاده کنید.
  • بتونه و کاغذ سمباده کشی : معمولا درب ها ممکن است لایه های ناصافی داشته باشند که با رنگ قابل پوشش دهی و یکنواخت شدن نیست . بنابراین پیش از شروع کار بهتر است آن ها را با استفاده از بتونه مناسب پر کنید. و با سمباده برخی از ناصافی هایی که پیش امده را برطرف کنید.
  • غلتک رنگ آمیزی : معمولا برای رنگ آمیزی درب آهنی حیاط و در قسمت های مسطح از غلتک استفاده می شود . استفاده از غلتک ها باعث یکنواختی بیشتر در رنگ خواهد شد .
  • قلم‌موی رنگ آمیزی در سایزهای کوچک و بزرگ : برخی از زوایا و لبه ها را با غلتک به خوبی نمی توان رنگ کرد و بنابراین استفاده از قلم مو در سایزهای مختلف مورد نیاز خواهد بود. حتی شاید بنا به دلایل مختلفی نقاش تصمیم بگیرد که کل سطح درب آهنی را با استفاده از قلم مو رنگ آمیزی نمایید.

با روش های مختلف رنگ زدن انواع درب ها آشنا شدید اگر در طی این کار با مشکلی رو به رو شدید و یا به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با نمایندگی درب ضد سرقت ایمان ویندور در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *