درب ضد سرقت

چگونه درب ضد سرقت را تمیز کنیم؟

تمیز کردن درب ضد سرقت

پاکیزگی درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه معمولا از درب های ضد سرقت برای درب ورودی استفاده میشود. اولین جزئی که از خانه و ساختمان شما به چشم افراد میخورد همان درب ورودی است. پس برای اینکه در قدم اول ساختمان یا منزل شما منظم و پاکیزه به نظر بیایید باید به تمیزی و زیبایی درب ضد سرقت خود اهمیت زیادی بدهید.

درب های ضد سرقت با رویه های مختلف، طرح ها و منبت کاری های متفاوت و پیچیده و رویه های مختلفی ساخته میشوند به همین دلیل روش تمیز کردن درب ضد سرقت اهمیت زیادی دارد که از هر مواد شوینده ای و روش های مختلف قدیمی استفاده نکنید که باعث شود درب شما آسیب ببیند.

باتوجه به توضیحاتی که داده شد در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن درب ضد سرقت و نکاتی که باید هنگام تمیزکاری و شست و شو باید رعایت کنید نوشته ایم تا با بهترین روش درب ضد سرقت خودتون رو به بهترین شکل پاکیزه کنید.

روش های تمیز کردن درب ضد سرقت

همان طور که گفته شد تمیز کردن درب ضد سرقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است خصوصا اگر درب شما برای ساختمان های عمومی مثل هتل، بیمارستان، شرکت ها و … نصب شده باشد. در حال حاضر نیز به خاطر وضعیت کرونا (بیماری کوید 19) تمیز کردن و ضد عفونی کردن دستگیره ها به شدت کار مهم و اساسی است پس حتما در ادامه با روش های ضدعفونی کردن درب ضد سرقت خود اشنا شوید و مرتبا آن ها را روی درب های خود پیاده کنید خصوصا اگر دستگیره و جنس درب های شما فلزی است چراکه آلودگی،باکتری و لکه های کثیفی به راحتی بر روی فلز میماند و به سرعت هم منتقل میشود.

تمیز کردن درب ضد سرقت با جوش شیرین و مایع ظرفشویی

تمیز کردن درب ضد سرقت

یکی از راه های تمیز و ضد عفونی کردن درب ضد سرقت ترکیب جوش شیرین با مایع ظرفشویی است به این صورت که یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و ۳ تا ۴ لیتر آب را در یک ظرف بریزید و چند لحظه صبر کنید تا ترکیبات هر دو ماده در یکدیگر حل شوند سپس با یک اسفنج تمیز و ترکیب به دست امده درب ضد سرقت خود را کامل بشویید و دوباره محتوای ظرف را خالی کرده و این بار نصف پیمانه جوش شیرین را با همین میزان آب ترکیب کنید و با این محلول جدید نیز دربتون رو ضد عفونی کنید.در نهایت درب را با یک دستمال نرم خشک کنید و با حوله تمیز و شیشه پاک کن برای اینکه  آخرین ذرات آلودگی و اثر انگشت ها از بین برود درب ضد سرقت خودتون رو تمیز کنید.

یک نکته مهمی که حتما باید رعایت کنید: پس از هربار شستشو درب ضد سرقت خودتون رو به خوبی خشک کنید تا رطوبت و مواد الکلی و ضد عفونی باعث پوسیدگی درب ضد سرقت شما نشوند.

تمیز کردن درب ضد سرقت به روش سنتی

تمیز کردن درب ضد سرقت

باتوجه به آلودگی های مختلفی که در سطح شهر شیوع پیدا کرده است تمیز کردن درب و دستگیره آن که جز وسایلی است که به سرعت کثیف آلوده میشوند کاری ضروری محسوب میشود. برای تمیز کردن درب ضد سرقت خود روش جوش شیرین و مایع ظرفشویی را عنوان کردیم که بسیار تاثیر گذار و موثر است روش دوم روش سنتی است که از قدیم برای تمیز کاری دیوار و درب ها از آن استفاده میشود.

این روش باعث از بین رفتن لکه ها و آلودگی ها میشود اما تاثیر آن مانند روش قبل نیست. ایتدا با یک دستمال تمیز و اندکی نمدار  گرد و غبار اولیه را از درب خود بردارید سپس یک ظرف با آب و مایع تمیز کننده (مایع ظرفشویی، صابون و …) درست کنید سپس یک اسفنج را در محلول خود فرو کنید و با آن روی درب ضد سرقت خود بکشید و بعد با یک دستمال تمیز کف و محتویات روی درب خود را پاک کنید هنگام تمیز کاری قیمت لولاها و لایه های درب که باز و بسته میشود را فراموش نکنید.

دستگیره را در اخر و چندین بار تمیز کنید تا آلودگی ها به صورت کامل و نهایی از روی آن برطرق شود.

همین روش را میتوانید با شیشه پاک کن و یا محلول های ضد عفونی کننده نیز پیاده کنید اگر حس کردید چربی ها و کثیفی های روی درب به قدری است که سخت پاک میشوند میتوانید چند قطره تینر به محلول شست و شو خود اضافی کنید تا قدرت آن بیشتر شود.

تمیز کردن درب ضد سرقت به روش چربی زدایی

برای براق کردن و چربی زدایی درب های ضد سرقت چوبی خود میتوانید از محلول های شست و شو که مخصوص همین کار در بازار هستند استفاده کنید اگر قدرت لکه های به حدی بود که به خاطر زمان زیاد بر روی درب ماند و از بین نرفت برای طبیعی سازی و خارج کردن درب ضد سرقت خود  از حالت کثیفی زیاد میتوانید از رژلب و واکس استفاده کنید به این صورت که مقدار کافی از رژ لب یا واکس همرنگ چوب درب خود را روی پنبه یا دستمال کاغذی بزنید و سپس آن را روی لکه بمالید. سپس برای براق و درخشان کردن چوب نیز میتوانید از کمی مخلوط خاکستر سیگار و روغن مایع جلا استفاده کنید.

به این صورت درب ضد سرقت شما نمایی بهتر و تمیز پیدا میکند.

توضیحات کاملی جهت روش های تمیز کردن درب ضد سرقت و ضدعفونی کردن درب ضد سرقت گفته شد اگر خدایی نکرده از مواد تاریخ مصرف گذشته استفاده کردید و یا به هر دلیلی رنگ چوب شما پرید برای اطلاع از شرایط و راهنمایی جهت ترمیم درب ضد سرقت خود با ایمان ویندور، نمایندگی درب ضد سرقت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *